CITAT (Orkidétjuven @ 25-06-2011, 00:34)

Användning 1: Kanske brist där Klint bor?
det råder ingen brist på nässlor någonsstans inom sveriges gränser utom ev ovan trädgränsen
Användning 2: Behöver inte rensas. Om nu det skulle ske, bär isåfall heltäckande ärmar och ben och använd häcksax istället för trimmer. Bättre för miljön.
Mina rabatter behöver rensas från ogräs på våren och x flera under säsongen-jag vill inte rensa i skoteroverall och med hanskar, trimmer o häcksax är inget man kan använda i mixade perennrabatter med rosor.Alltså avråder jag från att ha stora nässelbestånd nära trädgården,eftersom de sprider sig både med frö och rötter.
Användning 3: Är inte invasiv. Invasiv betyder ett hot mot den biologiska mångfalden. Praktlysing är snarare i riskzonen att kunna bli invasiv och ett hot inom en en snar framtid enligt naturvårdsverket.
Invasiva växter är de som tar över och breder ut sig på ett okontrollerat sätt .Kan vara av slaget hot mot biologisk mångfald-men även ett väl vedertaget uttryck bland trädgårdsodlare.Vissa av dessa växter är inte så invasiva i naturen, men går bärsärk i en vanlig välrensad rabatt
Invändning: Det är jättekul när alla svarar med samma negativa ord "invändning" i början på sina repliker. Då känner man sig verkligen välkommen när man kommer med förslag, även om man tycker olika. Lite vänligare toner, tack.
Invändning har för mej ingen negativ laddning alls utan betyder just det-en anledning eller argument som presenteras i opposition .Du har en åsikt och jag en annan och jag har alltså en invändning mot det du tycker.Användning blir i sammanhanget med mitt citat tex helt obegripligt??