Ja, det är tyvärr ganska vanliga beteenden på BC.
Jag har tre stycken BC-dårar.

Tack & lov så är de ganska väluppfostrade.
1. Nej, här jagas inget om man inte får en order att göra det. Räven är iof ett undantag. Den jagas per automatik när den är dum nog att våga sig in på gården i jakt på fjäderfän.
2. Ja, det stämmer.
3. Här är det inga hundar som lägger sig i sånt de inte har med att göra. Jo, valpen gör det än så länge men han är bara bebis så han har inte lärt sig husreglerna än.
4. Hundarna är vana att lämnas lite här och var och finner sig snällt i det. (matte har t.o.m glömt hundarna ute på ett gärde,

hundarna hade fått order att ligga kvar och det gjorde 1½ timma senare när matte undrade vart de tagit vägen och kom på vart hon gjort av dem)
5. Stämmer ganska bra på min hane. Han accepterar inte vem som helst. Tiken däremot älskar alla, vilket faktiskt kan vara lite jobbigt.
6. Japp.
7. Stämmer tyvärr på hanen. Han har även lärt sig att öppna källardörren inåt (höll på att skrämma livet ur sotaren), låsa upp ytterdörren och öppna en barngrind. Tiken håller sig där hon ska även om dörren står på glänt.
8. Behövs egentligen inte om man har arbete till hunden som tillfredsställer dess arbetsnarkoman-skalle. Har den jobb hittar den inte på en massa egna uppgifter.
Tiken har inga leksaker men den gamle hanen har några snuskiga leksaker som jag inte får slänga. Dem går han gärna och drar på. Valpen har en uppsjö med leksaker så han har nåt att bröta med.
9. Här snos det ingen mat från bord eller barn. Då börjar åskan mullra. Hanen har vid några tillfällen snott tomater från bordet när han var yngre men det är det slut med nu. Matte kom på honom och så var det bra med det.
10. Så sant.
11. Har aldrig skrattat eller gråtit så mycket över några tidigare hundar som över mina BC. Kommer aldrig skaffa nån annan ras.

De är mina arbetskamrater, sjuklarm, vakter, (p)älsklingar, galningar, trygghet och en massa mer.
Som det står här inunder. För mig är det bara en hund om det inte är en BC.