Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Självförsörjande, på grönsaker
          rosita
          Inlägg 28-06-2011, 06:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 781
          Medlem nr: 5 587

Finns det någon här som är självförsörjande på grönsaker? Och på frukt?

--------------------
          Rosita zon 1

www.ankispassion.blogg.se

www.dromtolkning.blogg.se

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          rosita
          Inlägg 29-06-2011, 06:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 781
          Medlem nr: 5 587

Kul att höra vad och hur mycket ni odlar!

Mitt mål är också att vara så självförsörjande jag kan, men naturligtvis älskar jag jobbet jag har med odlingen, annars hade jag nog lagt av.

Jag är självförsörjande på dill, persilja, gräslök och en del andra kryddor. Annat som också räcker hela året/som jag aldrig köper: sparris, brytbönor, sockerärter, bondbönor, sallat, tomater, rödbetor, västeråsgurka, purjolök, röd lök, squash, plommon, vinbär, hallon, vindruvor, melon. Några saker som jag odlar, men inte så det räcker: gul lök, vitlök, morötter, blomkål, vitkål, rödkål, gurka, potatis, jordgubbar, paprika.

Jag hoppas att få citroner på mina 2 träd, gärna så det räcker hela året. Jag har ett fikonträd som ger några fikon/år och ett persikoträd som för första året bär 5-7 frukter. Vissa år får jag 2-3 passionsfrukter.

Det allra bästa med egen odling är att man har det nära, det är roligt att odla, allt är ekologiskt och jag slipper handla sådant som flygs hit och därmed bidrar stort till miljöförstöringen.

Att odla innebär också att leva efter säsong, vilket automatiskt ger stor variation!

--------------------
          Rosita zon 1

www.ankispassion.blogg.se

www.dromtolkning.blogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 00:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon