Här är det problem med häcken som gränsar mot min villagranne, kvinnan som äger huset verkar tycka att det är mitt jobb att klippa den medan jag anser att det är lika mycket hennes ansvar. För ett par år sean hade häcken vuxit över alla gränser och vi beslutade faktisk (gemensamt) att ta ner den en hel del. Hennes exman kom och hjälpte till medan hennes vuxna son och dotter inte rörde ett finger och inte hon själv heller. Jag insåg att det skulle bli massor av ris som man inte kunde frakta bort med en släpkärra i en handvändning så jag beställde en container. Kvinnan ifråga blev helt vansinnig på mig och svor på arabiska (eller vad det nu var, hon är från Israel) och vägrade betala någonting för bortforslandet av riset som fö. fyllde containern till bredden. Det hela kostade drygt 2000 kr och hon har inte bidragit med en krona trots att det var två år sedan, ändå begärde hon att min son skulle rensa bort höstlöven nere vid marken medan hennes egen son bara stod och tittade på. Den finska familjen som tidigare ägde huset var det inga problem med, vi klippte respektive sida och justerade höjden på halva häcken var och bortforslandet av riset skötte vi var och en för sig och det var inte tal om att kasta över något till varandra. Nu är häcket tämligen vildvuxen igen och det blir väl jag som får ta iu med det om det skall bli gjort, det är ett stort inslag av lönn i den och det växer något enormt på bara ett par år och stammarna kan bli tämlign grova på kort tid så nästa år är det snarare motorsåg än häcksax som gäller.
Redigerat av malcolm: 30-06-2011, 06:34
|