Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Om konsten att kommunicera på nätet!
          Annlo
          Inlägg 07-10-2004, 21:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Jag brukar ofta läsa diverse inlägg i vårat forum och fundera över vad det är för slags människor bakom tangenterna... egentligen har man ingen som helst aning!! ohmy.gif
          Vem kan säga något om mig som person, till exempel?
          Det är ju helt upp till varje läsare att tolka mina texter och i dem lägger man ofta till en personlighet...
          Jag är inte så flitig att skriva inlägg men jag är ofta in och läser för att hänga med!! Jag undrar ofta över de olika heta diskussionerna som ploppar upp då och då.. är det inte så att det ofta handlar om att man inte vet vad personen menar bara genom att läsa en text. Man behöver ju hela personens kroppsspråk för att kunna tolka rätt!!
          Av ren princip har jag aldrig lagt in en kommentar i de hetsiga diskussionerna men jag vet med all säkerhet att även jag skulle kunna missuppfattas!!! biggrin.gif
          Jag har nämligen en förkärlek till sarkasm... älskar ironi... kanske därför man undviker en del inlägg tongue.gif
          jag har ofta skrattat länge åt en del roliga kommentarer... (Anledningen till att jag skriver detta inlägg är att jag läste telianet och gammelnalles 'konversation' på växthussidan tror jag det var...)
          hur som helst så är det precis min humor, men det slog mig att det finns säkert jättemånga som inte har en susning av det roliga... Alla människor är olika och har all rätt att vara det!!

Men håll med om att det är en konst att upptäcka någons personlighet över nätet sleep.gif biggrin.gif sleep.gif biggrin.gif

Annlouice (spekulerar rolleyes.gif rolleyes.gif )

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          annelise
          Inlägg 08-10-2004, 21:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 3 492

Men tänk så härligt det är också, jag menar, vi har ett helt nytt kommunikationssätt som är helt annorlunda än det vanliga! När vi träffar människor i verkliga livet så dömer vi omedelbart och oftast omedvetet den vi möter - utseende, hållning, klädsel, kroppsspråk, et c. På nätet tror jag att många får en chans att bli accepterad för den de är - inuti - och inte utanpå! Sedan är ju även nätet diskriminerande förstås, det krävs ju t ex viss skrivvana och språklig säkerhet för att ge gott intryck!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 03:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon