Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför ändrar pelargonens blommor färg!
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 01-07-2011, 10:59
          Länk hit: #1

Gäster

Hej alla ni kunniga!
          Jag har fått en fråga om varför en blekrosa pelargon plötsligt ändrar färg till mörkrosa. Jag skrev ett ganska svävande svar om ljus, vattning och gödning. Någon som kan hjälpa mig med ett mer exakt svar?
          undrar Katarina på redaktionen

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 04-07-2011, 07:02
          Länk hit: #2

Gäster

Hej igen!
          Tack för era jättebra svar!

Trampendal undrar om jag är anställd på redaktionen och verkar frågande till att jag vänder mig till forumet med en undran om pelargoner. Jag är redaktionschef på Odla.nu. Detta innebär att jag skriver artiklar, redigerar, anordnar tävlingar och knyter samman hela arbetet på redaktionen. Jag är utbildad kommunikatör och trädgårdsingenjör. Men jag är inte på något vis fullärd, det blir de flesta av oss aldrig. När jag får frågor från läsare väljer jag ofta att skriva en artikel i ämnet på Odlas sajt så att andra som undrar också ska få hjälp. Ibland svarar jag personen direkt i mejl och ibland går jag ut på Odlas facebook eller forum och ber om hjälp och tips, när jag känner att mitt eget svar kan behöva fördjupas. Jag vet att det vimlar av människor runtom i landet som sitter på så mycket kunskap och erfarenhet om trädgård och odling och som gärna delar med sig till andra. Bland annat detta är just Odlas forum till för. Vi kan alla bli hjälpta av att höra många sidor av samma sak och med andras hjälp och tips prova på nya saker.

Ha en bra dag!/önskar Katarina

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 04-07-2011, 19:06
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Katarina Odla.nu @ 04-07-2011, 08:02) *
          Hej igen!
          Tack för era jättebra svar!

Trampendal undrar om jag är anställd på redaktionen och verkar frågande till att jag vänder mig till forumet med en undran om pelargoner. Jag är redaktionschef på Odla.nu. Detta innebär att jag skriver artiklar, redigerar, anordnar tävlingar och knyter samman hela arbetet på redaktionen. Jag är utbildad kommunikatör och trädgårdsingenjör. Men jag är inte på något vis fullärd, det blir de flesta av oss aldrig. När jag får frågor från läsare väljer jag ofta att skriva en artikel i ämnet på Odlas sajt så att andra som undrar också ska få hjälp. Ibland svarar jag personen direkt i mejl och ibland går jag ut på Odlas facebook eller forum och ber om hjälp och tips, när jag känner att mitt eget svar kan behöva fördjupas. Jag vet att det vimlar av människor runtom i landet som sitter på så mycket kunskap och erfarenhet om trädgård och odling och som gärna delar med sig till andra. Bland annat detta är just Odlas forum till för. Vi kan alla bli hjälpta av att höra många sidor av samma sak och med andras hjälp och tips prova på nya saker.

Ha en bra dag!/önskar Katarina

Jag är övertygad om att många med mig tycker att det är trevligt att någon från Odla.nu deltar aktivt på forumet igen. 000.gif

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-07-2011, 21:50
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Kryddan03 @ 04-07-2011, 20:06) *
          Jag är övertygad om att många med mig tycker att det är trevligt att någon från Odla.nu deltar aktivt på forumet igen. 000.gif

Håller jag med om till 100 % .

Jag har varit med om att mina rosa mårbackor varit nästan vita när de stått lite mörkt inomhus . När de kom ut i solen blev de sådär rosa som de " ska " vara. Tror alltså att det har med ljuset/solen att göra.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 10:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon