[quote name='Aqvakul' date='06-07-2011, 13:09' post='1430392']
Fast det var nog inte Rudas gräsmatta... Jag kan hålla med om att det kan finnas skäl ibland att gödsla lite senare. Men som du skrev det så lät det som en allmän regel och du representerar Odla och uppfattas som en expert och då läser novisen detta och för det vidare helt okritiskt..
Nej, det var inte Gossen Rudas gräsmatta. Börjar så smått vänja mig vid hur trådarna löper här i forumet. en värld för sig!
Det är lurigt det där med trädgård och vem som är expert eller inte. Ingen blir fullärd i odling och trädgård och alla, såväl proffs som amatörer, kan hela tiden lära varandra nya saker. Många runtom i landet sitter på imponerande kunskaper som de fått av ren erfarenhet och odlarglädje.
Visst bör jag tänka på hur jag uttrycker mig som representant för Odla. Mothugg är alltid bra för att jag ska fundera över vilket information jag förmedlar. Sen hoppas jag att ingen tror att jag vet och kan allt bara för att jag arbetar på Odla.
Gödsling upplever jag som ett av de riktigt svåra ämnena i trädgården, eftersom vi har tappat så mycket kunskap och erfarenhet sedan konstgödslingen kom. Nu upplever jag att vi är så sakteliga på väg tillbaka till att använda växelbruk och naturlig gödning.
Hej så länge!
/Katarina