Hejsan ! Min lillebror botade sin egen astma, visserligen inte medvetet, men borta är den. Han hade en otrolig pollenallergi, och var tvungen att medicinera hårt då han var tennisspelare och alla matcher avgjordes på uteplaner. Mina bröder och pappa skötte dessutom under en period banorna på en mindre klubb i Stockholmsområdet, det växte fullt av björkar runt banorna. Innan det överhuvud taget gick att träna på banorna behövdes det sopas upp alla pollenkolvar från banorna. Dom fyllde flera stora hinkar med björkkolvarna som sedan skulle kastas över kanten till en container, det hela ville sig inte bättre än att min lillebror lyckades tippa sin hink över hela ansiktet, och gissa om han vart dålig. När han fått tillbaka andningen och medicinerat så visade det sig att han gjort det för sista gången, det här är ca.20 år sedan och han har inte haft ett enda astma anfall efter det. Läkarna sa att det berodde på att han exponerats för extrema mängder av det han var mest känslig för. Inget ont som inte har något gott med sig, det skulle kanske kunna fungera även på vissas djurallergier också, tänk om det skulle kunna vara så väl.