CITAT (_Magnus_ @ 09-07-2011, 14:30)

Jo, det är sant... Men det känns som ett ganska stort projekt då vi har en stor tomt...
Nu har jag just kommit från trädgårdsmästarn som har lurat på mig nå´n vätska som ska sprayas på alla växter. Ska testa det!
Någon gång var det någon som sa att kommunen kan hjälpa till om man får sådana här problem. Att de tar rosorna är en sak men när dom kliver upp på terassen & rotar runt känns det lite väl närgånget... Kanske ska kolla med dom!
Vi har också stort - boendes på landet. Det är faktiskt inget jätteprojekt att slå ner stolpar och dra rådjursnät och inte är det särskilt dyrt heller. Det blir snabbt dyra pengar att köpa allsköns produkter som handelsträdgårdarna försöker lura på oss - om det hjälper så har det effekt möjligen till nästa regnskur eller bevattning. Det är skönt att sova gott och slippa oroa sig för trädgården - att ersätta växter blir också snabbt dyrt.
Jag tror inte du får gehör för avskjutning nu, rådjuren har ungar och vi brukar respektera sådant och inte låta ungar svälta ihjäl. Dessutom har väl avskjutning ingen större effekt om man inte utrotar allt förstås - rådjuren har sina revir och stigar och blir ett revir ledigt ersätts det av nya, så fungerar det i naturen.