CITAT (LottaPB @ 10-07-2011, 01:15)

En begreppsförvirring ...
Ni pratar om
deodorant, men anger ämnen som finns i
antiperspiranter.
Jag kan inte använda antiperspirant, eftersom jag reagerar på metallen eller metallföreningen som finns i alla antiperspiranter.
En deodorant innehåller ingen metall eller metallförening.
En antiperspirant täpper till porerna så att man inte kan svettas, en deodorant innehåller bara parfym som döljer svettlukten under en kortare tid. Plus en del andra ämnen.
Med tilltäppta porer svettas man någon annanstans.
Yves har flera goda
parfymdeodoranter. Dyra, men extra härligt doftande.
Och de har många parfymerade antiperspiranter också.
Yves Rocher finns på nätet.
http://www.yves-rocher.se/control/main/ http://www.jordenskvinnor.se/OmYvesRocher.htmHär kan man läsa om företagets miljöarbete, profil och även användares betyg på olika produkter.
Som trogen kund sedan närmare tjugo år har jag absolut inget att klaga på. De har en mycket bra kundtjänst som svarar på alla frågor, de åtgärdar en eventuell reklamation eller ett byte på ett par dagar.
Jag känner till det du skriver men i folkmun säger man deo ändå och jag hittade produkten när jag sökte på deodorant på Yves Rochers webbplats.
Har du hittat något mot armsvett som du anser innehåller säkra ingredienser och som funkar bra mot svettlukt?
Att jag blev misstänksam mot Yves Rocher berodde som jag skrev på att de skrev i svepande ordalag att deon innehöll enbart vegetabiliska ingredienser. Någon innehållsförteckning fanns inte på nätet.
Om produkten innehåller aluminiumklorid eller klorat så är det ju faktisk ren lögn dessutom.
När jag ringde deras kundtjänst och frågade om man kunde se innehållsförteckningen på nätet så frågade hon flera gånger vad det var jag ville veta vilket gjorde mig ännu mer misstänksam.
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2011, 21:41)

Christa känner du många som fått skador av att använda deo?
Jag vill gärna undvika att få in aluminumföreningar i kroppen eftersom jag redan är kvicksilverbelastad. När det gäller metaller och kemiska ämnen som vi får i oss så är det omöjligt att veta om det är dom eller något annat som orsakat hälsokrångel.
Hur i hela friden skulle man kunna ta reda på det menar du?