CITAT (Christa @ 10-07-2011, 06:32)

Jag känner till det du skriver men i folkmun säger man deo ändå och jag hittade produkten när jag sökte på deodorant på Yves Rochers webbplats.
Har du hittat något mot armsvett som du anser innehåller säkra ingredienser och som funkar bra mot svettlukt?
Att jag blev misstänksam mot Yves Rocher berodde som jag skrev på att de skrev i svepande ordalag att deon innehöll enbart vegetabiliska ingredienser. Någon innehållsförteckning fanns inte på nätet.
Om produkten innehåller aluminiumklorid eller klorat så är det ju faktisk ren lögn dessutom.
När jag ringde deras kundtjänst och frågade om man kunde se innehållsförteckningen på nätet så frågade hon flera gånger vad det var jag ville veta vilket gjorde mig ännu mer misstänksam.
Om du vänligt frågar kundtjänst om de kan läsa upp innehållsförteckningen för dig så gör de det. Jag har frågat flera gånger och fått mycket vänliga och uttömmande svar.
Vanlig gammaldags talk användes flitigt på mormors tid...
Parfymdeo duger för en del.
Någonstans föreslog någon ättika, vill jag minnas.
Och vissa tycker inte att lite svettlukt mot dagens slut är något att bry sig om.
Sedan är det ju smart att inte raka sig eftersom armhålehåret hjälper till att kyla ner och lufta.
Säkra produkter finns inte.
På 60-talet var det bra att ge neurosedyn till gravida kvinnor. Det var också bra och alls inte hälsovådligt att röka. DDT sprutades hej vilt mot ogräs och annat oönskat.
Konsekvenserna av olika gifters påverkan syns oftast först efter flera år. Och då är det i många fall för sent att rätta till misstagen och svårt att styra om.
Allt som inte konstaterats giftigt i genomgående studier är tillåtet att sälja. Så länge det inte har kommit ett förbud. Och det brukar dröja år innan ett förbud kommer.
Men allt detta borde ju du veta!?
Redigerat av LottaPB: 10-07-2011, 14:25