CITAT (Holio @ 12-01-2006, 19:11)

Köpte en plastkruka med hål i botten. Skar av botten och lade den (botten) upp&ner i lerkrukan. Se bild.

Hoppas det blir bra...

Jag är lite sent ute nu och jag har precis fixat en stor kruka med leca och utan innerkruka, dvs utan hål.
Meeen det var ju inte det jag tänkte säga utan att det där nog blir ungefär samma sak ja. Du ser ju inte hur mycket vatten du har i början och det blir ju en vattenreservoar där, som kanske når upp i jorden och till rötterna eller inte

Nu blir det ju kanske trångt med tanke på måtten men du kunde ju köpt en terracottakruka som passade och sätta växten i den och sedan i din andra finare kruka. Tycker du att den hamnar för långt ner kan du ju alltid slänga i lite lecakulor i din ytterkruka för att på det sättet få upp innerkrukan lite.
Blir det ont om plats löser du det ju lätt med en plastinnerkruka istället som ju inte tar upp många millimeters tjocklek alls.
Lycka till

CITAT (aqualis @ 17-01-2006, 22:03)

Hej
Kanske går det ändå att göra hål i krukan och sätta den i en likadan kruka utan hål? Då får du ju båda funktionerna samtidigt. Lite leca mellan krukorna gör att lite överfyllning inte skadar, och gör det lätt att sära dem för att kolla om man tror att vattnet blivit stående.
Sven.
lol @ nicken