Hmm,, jaa två meter snö låter ju som en bra vintertäckning men tyvärr tror jag inte vi får så mycket snö här i Borlänge,, Nästan så ni som har högre zoner verkar få bättre vintrar i och med mer snö??
Få se nu vilka rosor jag har. Jag har planterat en hel del nu i år. Det är:
Kordes rose Aloha. (Som jag antar kommer att frysa ner en hel del men hoppas att någon decimeter ska klara sig)
Morden blush
2st Louise Odier
Honungsrosen Starkodder
Aicha
2st Sympathie (Räknar med att dessa oxå fryser ner en del)
Rose de rechts
2st the fairy
Ingrid Bergman
Peace
Friesia
Sedan tidigare har jag ett par Flammentanz, en Sympathie(fryser ner men hinner ändå blomma) en Hansa, en new dawn (som envisas med att frysa ner varje år, verkar som att fler har det problemet) och en Polstjärnan(som verkar fått nytt liv nu när jag insett att rosor behöver lite mer skötsel än att stoppas ner i ett hål vid planteringen).
Jag har nu väldigt sent insett att rosor behöver en del omvårdnad för att bli rikitigt fina. Omvårdnad så som gödsel och bra beskärning o ogräsrensning o VATTEN

O en hel del koll på skadegörare av olika slag PUST,, men jag tror ändå jag blivit rosfrälst... Ytterligare några rosor är beställda och ska komma krukodlade från Hortogreen. Hoppas de är fina

(Och att de klarar vintern med plantering i Augusti).