Tja, vill man vara naiv, så får man finna sig i att ens mening ifrågasätts. Söndagens Sydsvenska Dagbladet Stintan...14 av 17 avlivade hundar har Pitbull/Amstaff i sig. 1 st Rottweiler och 2 av okänd ras, men "silhuett" av Amstaff/Pitbull. Köp tidningen, vetja...och gynna Bonniers.
Fridasj - varföri hela fridens namn skulle jag bevisa en kamphunds bakgrund? Jag ger blanka tusan i om det är en blandrashund eller inte, som begår brott. Gör den det så skall den avlivas, oavsett om det är mot människor eller andra djur. Nu hade alla de avlivade hundarna bitit människor - basta. 1 st Amstaff blev "frikänd" för att det fanns förklarliga omständigheter. Skyll inte på dålig hundföring - det är hundrasen i sig som är farlig. För farlig i vår omgivning!
"Finns ingen snällare hund!" "Uppfostrad att tycka om människor!" Blaha - då är det nog hos dig det brister i omdöme! Jag tror nog att en mor tycker om sin son, även om det visar sig att han är Jack the Ripper...
FÖRBJUD kamphundar! Ett sådant beslut löser nästan alla problem med överfall på människor och andra hundar!
Redigerat av Bengalow: 19-07-2011, 21:31
|