CITAT (Gossen Ruda @ 21-07-2011, 09:07)

Jag ställde en fråga till hon som skrivit artiklen om det det fannas någon som kunde gynnas om träden kom bort. Hon svarade så här: "Jag har valt bort att spekulera i vem som vinner på att döda träd". Läser man artikeln också så står det att grannarna har betalt för en utglesning av kronorna. Alltså finns det personer som gynnas om träden försvinner vilket jag tycker borde framgått av artikeln. Det är ingen meningslös förstöring utan den eviga trätan om träd i närmiljön.
Vilka betalar 15000 utan att få något för pengarna? Så självklart gynnas dessa personer som betalat för utglesningen. Det är väl underförstått.
Hur mycket någon än gynnas kan det ändå inte vara acceptabelt att ta lagen i egna händer och göra åverkan på annans mark.
Träden är stadens lungor brukar man säga och dessa lungor behövs även utanför stadskärnorna. Om nu havsutsikt t.ex. är så viktigt för någon så får dom väl skaffa en trädfri tomt med bara berg ner till vattnet. Det har dom nog råd med för det är väl i rikemansområden man är värst. Mycket vill ha mer om det så gäller havsutsikt eller något annat.