CITAT (pialotta @ 11-10-2004, 11:22)
Nutten
det ser inte roligt ut med ung katt i koppel. varför kan han inte få springa och leka själv? Du får lära honom att komma när du ropar.
Kan säga att jag aldrig i livet skulle våga släppa honom lös i det område jag bor i!

Mängder med barn, närbelägna motorvägar, gott om skumma typer och det finns inte ett skit jag skulle kunna göra om katten fick panik...
Hundar är flockdjur, så de har lättare för att lita på sin ägare i hemska situationer. Så länge flockens ledare säger att det inte är någon fara så är det inte heller det. Katter fungerar inte så...visst kan du lära dem att komma om du ropar på dem, inga problem, men vad gör du om de får panik och springer iväg i blindo!? Har haft alltför många överkörda katter hos familj och bekanta för att våga släppa dem vind för våg.
För övrigt uppskattar Helios våra promenader fastän han går/springer i sele. Trodde det framgick av bilderna...En missnöjd katt busar inte, ligger inte och solar i värsta slapparstilen, har inte svansen uppe, kommer inte springandes när den hör kopplet om den inte är nöjd med arrangemanget.