Lulle, Fy vad tråkigt att höra att Agria inte sköter sig...! Redan sagt, men stå på dig!!
Ang försäkra eller ej.... Jag hade en katt som blev nitton år, han var aldrig försäkrad. Under sina nitton år var han heller aldrig sjuk, utan fick spruta då o då när han skulle. Mao, tur att jag aldrig försäkrade honom, det hade varit mycket pengar i sjön! Å andra sidan, det är alltid lätt att vara efterklok... När vi köpte raskatt för fyra år sedan försäkrade vi henne... i våras, då gammlekatten dog, blev hon sjuk... Ögon rann, slutade nästan äta, små blåsor i munnen. Veterinären förstod aldrig vad det var, så det belv flera turer till kliniken. Då insåg man vilken tur det var att hon är försäkrad.... Jag skulle då aldrig vilja hamna i situationen då jag måste överväga om det är "värt" att operera katten för kanske 15,000:-... Huu, va hemskt! Att söva henne och ta ett enkelt hudprov ifrån munnen, och hämta henne samma dag går på 2700:-... Idag mår hon prima igen, men jag tror att dessa turer innan hon var OK igen gick på cirka 10.000:-...! Tack vare försäkringen betalade vi ca 3000:- tror jag...
Kontentan är att jag håller med om att det är dyrt att försäkra, men jag väljer definitivt att göra det ändå...!
Felix matte: Tänk dej för...! Det räcker med att han bryter ett ben eller likn så kommer du inte långt med 8000:-....
Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
|