Vad tråkigt att behöva bråka med försäkringsbolaget och betala 10 000 kr själv! Jag har mina katter (2) försäkrade i Agria men har aldrig behövt använda försäkringen. Min hund är också försäkrad i Agria och där har jag behövt använda försäkringen en gång och då var det inga problem - men så var det också uppenbart att skadan inte fanns innan jag tecknade försäkringen. På djursjukhuset där jag går med mina djur sa de att det försäkringsbolag de har minst problem med är Folksam. Jag har funderat på att byta men jag vet inte hur man ska göra, kruxet är ju att det är inte förrän något händer som man märker hur försäkringsbolaget gör med ersättningen. Ett par kompisar har 7 katter som är försäkrade i Agria och de har fått använda försäkringarna många gånger vilket fungerat utan problem.
Hoppas du får rätt gentemot Agria, det låter ju som om försäkringen skulle täcka kostnaderna. Jag skulle tipsa dig om att prata med veterinären och kolla vad de skrivit till Agria, det kan var otydligheter från hans/hennes sida.
--------------------
Susanne zon 3 (4)
|