Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vit slingerkrasse, Vill inte växa!
          Chilo
          Inlägg 21-07-2011, 14:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 65
          Medlem nr: 55 402

I början av juni sådde jag fyra frön av vit slingerkrasse i en kruka med kogödsel i botten och planteringsjord ovanpå. Nu när större delen av sommaren gått har de ca 4-5 ynkliga pyttesmå blad var och ser ut att stå helt stilla. Vad gör jag för fel? Det är första gången jag sår krasse så jag har inga erfarenheter alls.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 23-07-2011, 08:17
          Länk hit: #2

Gäster

En fundering, du skriver att du sådde "fyra frön av vit slingerkrasse i en kruka ". Sådde du dem direkt i en ganska stor kruka? I så fall skulle övervattning kunna vara en del av problemet. Små plantor har liten vattenförbrukning. Om man vattnar så att hela jordvolymen i en sån kruka blir genomfuktig så förmår inte de små plantorna att förbruka det vattnet i rimlig tid, vilket får till följd att jorden blir kall och syrefattig och rötterna utvecklas dåligt. En lösning på det problemet kan vara att ta upp plantorna och sätta dem i ny torr och fin jord och vara försiktig med vattningen. Inte vattna igenom hela krukan till att börja med, utan bara runt varje liten planta, tills man ser att de kommit igång.
          Men som sagt, det är bara ett förslag på vad som kan gå fel. Har egen erfarenhet av problemet.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 22:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon