Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Physalis, korallbär, kapkrusbär, vad är detta ..., ... och ska jag toppa den nu?
          kalaskarin
          Inlägg 23-07-2011, 08:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem nr: 6 346

Hej,

Jag har frösått den här fina plantan och skulle bli glad att få reda på om det är physalis eller någon annan variant, det verkar här på forumet som att det råder lite förvirring kring vad som är physalis, kapkrusbär och korallbär.

Nu är det väl också snart dags att plantera om, ska jag toppa den och i så fall hur? Vill hellre ha bredd än höjd om man säger smile.gif

Tack!

Physalis

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mamamaggan
          Inlägg 23-07-2011, 09:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Ser exakt ut som min physalis så då borde det vara det. Physalis och kapkrusbär är väl samma sak , iaf har jag alltid trott det.

Jag har klippt ner min så långt det går , d v s ovanför nedersta bladet , när den varit större än din och fått en riktigt buskig planta. Dessutom är det lätt att få rötter på sticklingar så sätt det avklippta i vatten.

Ser den ut så nu så hoppas jag att du har någonstans att ha den i vinter för du hinner ju inte få några frukter/bär i år.

Jag har min i växthusmiljö på vintern och ute på sommaren när det är minst 15 - 20 grader. På vintern går det aldrig under 10 grader där jag har den och den får både dagsljus och extra ljus .

Redigerat av mamamaggan: 23-07-2011, 09:50

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 05:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon