Hej och tack det var kul att höra!! Ja det började med att vi bytte en Syrenhäck mot ett plank och då ville jag få en snygg fond mot planket. Jag gillar träd så det blev ett Van bigarrå, Czar plommon, Avenbok och Catalpan närmast, även en Morus Nigra (mer buske nu) som frös ner lite i vinter men hoppas den växer till. Buskar o rosor emellan träden som Rödbladig fläder, Astrid Lindgren ros, Mozart ros, Svartplommon, Magnolia Sieboldi, Kornellen Ivory Halo, vildros och krusbär. Som utfyllnad längst bak har jag lite stora perenner. Framför har jag grönsaker, lite olika varje år... Mangold Bright Lights, vattenmelon, pumpa, ärtor o div grönsaker.
blommor_2011_225.jpg ( 273.86k )
Antal nedladdningar: 80Jag tycker att det har växt riktigt bra och både buskar o träd har blivit stora på bara ett par år. Planket ligger mot östsidan så en del av den kalla vinden silas kanske bort och solen ligger på bra och värmer hela eftermiddagen/kvällen. Sen har vi en "liten" villatomt så att byta en stor, bred o ganska risig Syrenhäck mot ett plank gav mer plats.
blommor_2011_223.jpg ( 276.1k )
Antal nedladdningar: 108Sedan har vi en Thuja häck i vinkel mot planket och det ger väl också en del vindskydd, här har jag även ett Sibiriskt korkträd som håller på att bli lite större...
blommor_2011_227.jpg ( 281.59k )
Antal nedladdningar: 90Här är lite mer bilder från annat håll, vid växthuset syns även Ginkon som var snäll nog att "gilla läget" även denna vinter :-D Nu har jag ju sett ett Ambraträd på Hornbach så nu kan det bli ännu mer trångt... [attachment=63224:blommor_2011_220.jpg] Den här bilden kommer i nästa inlägg...
Här ser man Gingkon vid växthuset...
blommor_2011_220.jpg ( 275.34k )
Antal nedladdningar: 128
Redigerat av Iren: 25-07-2011, 16:51