Ingrids: Visst kan dom ha ställt växterna inne vid väggen och det har jag också fått göra pga. regn...
Jag får kolla lite extra efter semestern...
Stintan: Nä inget med att stå på en ranglig stege och försöka nå grannens golv fyra meter upp...
Är balkongen "lägre" då kan man faktiskt borra och trycka i expanderbult,utan att grannen trillar ner en våning...
Tack för berömmet av min balkong och visst är den stor, 6x2 meter är den nästan och mycket trä som är lätt att borra och skruva...
alkongen är även ingången till min lägenhet och tittar man till vänster på bilden då ser man en vit dörr som leder ut till en trätrappa och denna delas med grannen.
Tegelpannorna som syns är överbyggnaden till trappan.
Visst är din balkong lite mindre men du har en låda mer liksom en ampel mer än mig...
Snyggt planerat med blommorna och en liten "hänga över räcket lucka" finns det också...
Lite nostalgi över bilden,lite som det såg ut när jag var barn på 70-talet och dom flesta hade gröna fingrar...
Din granne till vänster verkar däremot sakna inspiration...
NilaM:En bit galler är alltid trevligt för dom fyrbenta då dom kan se ut över domänerna men precis som Stintan säger "Tur jag inte har sånt galler så folk ser vad som finns innanför" men tomaterna och andra växter som finns på golvet gillar det med all säkerhet.
Meriona: Visst är det bra att lådorna hänger på insidan och naturligtvis är det säkerheten det handlar om...
Kommer ihåg balkonglådorna som fanns när jag var barn,dom var gjorda av något som påminnde om betong/asbest och dom var/är tunga...
Numera finns det plastlådor som är öppna på mitten/längden och kan liknas vid sadelväskor till en motorcykel...
Här är några bilder och i Skåne säljs dom på bl.a Hornbach
http://www.planter.se/visa_produkt.asp?id=...lower+Bridge+30Flera storlekar och länken till tillverkaren i Nederländerna
http://www.elho.nl/website/index/index.php...0dd1bc21312c086Tråkigt nog så regnar det idag och den utlovade bilden får vänta men är det vacker väder i morgon då fotar jag...
Lägger in en bild på mina blommor ( hösten 2010) vid brevlådan och där syns även den omnämnda trappan...
Stenen,brevlådan och stolpen som den sitter på är eget verk vilket gjorde hyresvärden glad...
Redigerat av Flemming: 28-07-2011, 21:01
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13