Stintan: Visst är dom snygga och kanske smarta men finns det risk att dom kan komma i rörelse,då är det knappast något för din balkong.
Du skulle kunna fästa ett stag som går vågrätt men tyvärr så kommer det att synas...
När jag ser din bild från gårdagen då blir jag plötsligt övertygad om att du även kan få balkonglådorna till att sitta kvar...
Tog det lång tid att komma på hur du skulle bygga ampelhållaren ?
Kreativiteten flödar verkligen i Stintans hem
Glöm inte att lägga in en bild när du är klar med hållaren till krukan !
NilaM: Vill du att krokarna skall sitta som berget då kan du ta expanderbult.
Satte upp en takfläkt till mig själv men när jag skulle flytta,då gick det inte att plocka ner bultar,dom satt väldigt ordentligt...
Sitter krokarna ordentligt fast då är det "bara" kättingarna som kan släppa från krukan,jag har aldrig upplevt att ampel skulle kunna "hoppa av" från kroken även om det stormar.
Ibland tar jag ner amplarna (dåligt väder) för att blommorna inte skall blåsa sönder men annars är det bara vattningen som kan ställa till det...
Hör med hyresvärden innan du gör något och tycker dom det är okej,då kan dom säkert berätta vad du skall använda vid uppsättningen.
Lycka till och som vanligt vill vi se bilder när du är klar
Fritzious: Då måste du bo i ett grönare område för dom balkonger jag tittade på (Sallerupsvägen/Eriksdalsgatan) var väldigt lätt räknade...
Kan du inte berätta lite mer om din vildvuxna balkong och kanske någon bild,så vi slipper använda all vår fantasi ?
Bilden från igår är nog inte så mycket att orda om...
Regnet syns på bilden liksom humlen som växer så det knakar...
Klädpinnen eller vad vi skall kalla den är numera talgoxens favoritplats,där sitter den och käkar färdigskalade solrosfrön.
Någon dag skall jag ta ett kort från insidan av balkongen men det får bli när grannarna mitt emot är bortresta.
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13