Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Aloe Vera., Nyttigt
          Passion
          Inlägg 01-08-2011, 17:31
          Länk hit: #1

Gäster

Bifogad bild smile.gif Hej många undrar över växten aloe vera. Den är en korsning mellan vitlök och sparris, ävenom man inte kan tro det. Eftersom jag använt de äkta produkterna i många år så kan jag säga att jag tycker att de är bäst av allt.. De egna erfarenheterna får jag prata om, och det är ju bra. Så kontakta mig gärna på mail, ni som vill veta mer. I tråden blir det så rörigt för mig, maila gärna alltså:

gudrun.reponen@tele2.se

/Hälsn Passion

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          batski
          Inlägg 01-08-2011, 19:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Har precis upptäckt att min Aloe vera egentligen inte är en äkta aloe, utan en Aloe vera var. chinensis. Den har prickar på bladen, till skillnad från äkta aloe som är helt blågrön.

Aloe vera "chinensis" säljs väldigt ofta som äkta Aloe vera - jag trodde jag hade köpt en äkta aloe. Sjukt irriterande att det är så vanligt att växter säljs under felaktiga artnamn ranting.gif Riktigt oproffsigt tycker jag thumbdown.gif Som tur är ska Aloe vera "chinensis" ha minst lika bra läkegenskaper som äkta aloe.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 15:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon