Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det märks att våren närmar sig...
          Tommy
          Inlägg 21-02-2003, 08:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 435
          Medlem nr: 311

Med tanke på hur många fler inlägg man behöver skumma igenom när man startar upp datorn på morgonen så atar jag att det är ett tecken på att våren är på väg smile.gif

Äntligen!! Då kan man tvätta bilen och den håller sig ren längre smile.gif

--------------------
          Det är aldrig försent att starta ÄNNU ett projekt!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Annelie
          Inlägg 21-02-2003, 09:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 463
          Medlem nr: 48

Jo, nu går det mot vår och det är så skönt! Efter att ha varit med här på odla i lite mer än ett år så ser man ett visst mönster upprepa sig när man tittar på inläggen. Vid denna tiden på året handlar det mycket om planering, växttips och förslag efterfrågas och i det stora hela märker man att alla bara går och väntar på att få stoppa händerna i myllan.

Sedan när vi närmare oss sommaren så kommer inläggen säkert att handla om olika problem man stött på i trädgården och frågor om mördarsniglar, mjöldagg, kräfta, liljebaggar och andra odågor gör entré...och så brukar det dyka upp frågor om ogräs...och till följd av det en och annan diskussion om Round Ups vara eller icke vara rolleyes.gif

Mitt i sommaren blir det ganska lugnt. Den stora frågan förra sommaren var nog om man skulle vattna eller inte... och hur mycket och hur ofta...Vi kan väl hoppas att det är ett "problem" som dyker upp denna sommaren med! smile.gif

När sensommaren och hösten närmar sig är det skördetid! Jag ser fram emot många smaskiga recept här på det nya forumet. Vi har ju fått en hel kategori bara för det ändamålet!

Det är också nu man kommer på att man inte hunnit med att göra ens hälften av allt det man planerat att man skulle hinna med....och även som någon klok man sa upptäcker man att "Det blev inte som man hade tänkt sig" tongue.gif Men NÄSTA vår/sommar ska jag...osv osv

Inläggen på Odla följer årstiden, helt klart. Själv föredrar jag den tiden som är just nu. Att planera, fundera, titta, söka, fråga och få kloka, roliga och bra tips som svar - det är roligt det! smile.gif

Och Tommy - jag ser också fram emot en renare bil...min ser just nu ut som en rullande dammråtta men vita saltstänk...Jag tycker det är roligt att tvätta bilen och doften av sommarvarm asfalt + vatten från trädgårdslangen när man tvättar bilen är härlig! smile.gif

--------------------
          Hälsar Annelie - Next to nowhere, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 15:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon