CITAT (Pernilla i villa @ 06-08-2011, 11:44)

Tack för svar!
Ja, jag längtar redan efter nästa vår när jag kan sätta igång!
Jag vet att Biggi är väldigt dyra, men på vår trädgårds-/skogstomt kryllar det av sniglar, både mördare och snäckor. Jag har läst på pallkrageforumet och det verkar inte riktigt finnas något som håller sniglarna ute med säkerhet. Det gör väl inte heller den bockade metallkanten, men jag är inne på att odla i något hållbart som inte kväver underhåll. Alternativet är ju sten/lecablock, och då kan jag ju också sitta på kanten vilket gör det hela mer bekvämt. Vet dock inte om det går att ställa flera lecablock på varandra utan att mura ihop dem.
Vad menar du Preussen med att jag får fler valmöjligheter med pallkrage, i jämförelse med vad? Som ni kanske märker har jag inte tänkt helt klart och vintern tänker jag ägna åt att försöka få klarhet i hur jag vill göra. Eklo, tack för boktipset!
MVH, Pernilla
Du kan sätta 2 kragar på varandra så att du får ett bättre djup. Om du snickrar själv kan du öka ytan. Fler pallkragar så kan du sprida odlingsglädjen. Pallkragens format gör det lättskött, tar inte många minuter att luka, luckra, vattna.