Rebecca, det kan det vara. Det finns så många. Jag sammanställde lite snabbt det jag hittade med vad de heter och vad de luktar - och jag hittar fler ju mer jag letar. Förutom doften "Getabock" så finns det tydligen även dofter som "verkstad". Jag kan inte låta bli att undra hur dessa dofter hamnat på kartan. Hur får man fram alla dessa dofter, korsas de fram av människor eller fixar naturen det själv? Vild-pelargonerna är väl ändå naturliga?
Charity - Citron P. Elongatum - Cocos P. Gibbosum - Banan (eg en Vild-pelargon, inte en "doftpelargon") P. Gibbosum Maroon - Banan (eg en Vild-pelargon, inte en "doftpelargon") Chocolate Peppermint - Mynta P.radens - Ros / Citron P. Randula - Ros Atomic Snowflake - Ros P. Brilliantine - ljuvligt doftande P. Concolour Lace (Filbert) - Hasselnöt P Elongatum Syn - Cocos / Citron P Grossulariodes - Cocos / Apelsin P Mollicommum - Ananas Lady Plymouth (Fru Westerlund) - Ros/Citron Limoneum - Kanel P. Mutans - Ingefära Acushla - Äpple P. Odoratissimum - Äpple P. Pappilionaceum - Get Prins of Orange - Apelsin Torento - Coca Cola (hårdare vidröring - ingefära) P. x fragrans - Muskot (Eg en hybrid, inte en "doftpelargon")
Redigerat av inkans: 10-08-2011, 17:11
|