Bara måste gå in och kommentera - jag är oxå ett Chilihead!
Och ta ej in något en kall dag utan se till att ta in uteväxter den soligaste varmaste dagen så blir övergången mer lagom!!!
Jag har nu 20-30 plantor som övervintrar - de blir bara fler och fler *lena leeeer*Måste skaffa ett växthus snart......NÅ´N SOM HAR ETT BEG, 15kvm TILL SALU???
I januari skall du klippa ner dem hårt - de är duktiga på att reproducera sig (som tomater ungefär...) Och plantera om dem i större krukor då, de jag har nu är 25,4cm diam. el. nästan 10liter. Och understa halva jordlagret blandar du upp med pelleterad hönsgödsel (stinker förfärligt!!!) och sedan så fyller du upp med vanlig obl. jord så ska du se på gnistor! De jag har tagit in har jag kapat strax ovan för de sista frukterna som nu skall bli röda och färdiga. (som man gör med tomaterna för att de skall orka...)Men visst finns det 'galningar' som blommar om igen inne och låt dem gå till om de vill du kan få färsk frukt till nyår då ;-) Men som sagt beskär kraftigt i januari så de inte blir så gängliga att de går av vid fruktsättning.
//Lenis Chillis