CITAT (Meriona @ 11-08-2011, 20:34)

Håller med Jubbe helt och hållet. Inte vill jag att det ska bli som för mig att jag hade noll koll. Mina föräldrar har aldrig nånsin sagt ett endaste pip om det här med blommor och bin, så jag kände mig jäkligt dum när de andra ungarna på gården talade om det där och jag inte fattade ett jota. Som tur är vann jag en tecknad bok i ett barnloppis-lotteri som hanterade ämnet, så jag kunde få lite information ändå. Jag var säkert 9 år iallafall, det tror jag. Och det var alldeles för sent.
Sonen var nyfiken redan tidigt, kanske i 3-4 års åldern och vis av skada har vi berättat så gott och lagomt vi kan. Sen har det där aldrig varit nåt bekymmer, sonen tar på sånt snack helt naturligt.
Silos, om barn frågar om prostitution eller traffiking eftersom de hört ordet på nyheterna så måste man såklart förklara vad det är. Samma sak med pedofiler och annat. Aldrig att jag skulle ljuga eller undanhålla någon sanning. Det är dessutom ett ypperligt tillfälle att visa hur illa man tycker om pedofiler och sånt pack.
Du är mycket klok med andra ord!