CITAT (Peztis @ 12-08-2011, 19:50)

Huuu... läskigt med lastbilar!
Blev påkörd av en lastbil för snart 10 år sedan. Det var 2 dagar före julafton, världens snöoväder och det var nog det som räddade mig, att det var snorhalt.
Jag låg i högerfilen och insåg att lastbilen som låg brevid mig o vänsterfilen kommer att byta fil! Jag tutade och gasade på för att komma framför men näpp. Han tryckte till mig på sidan i bak vilket gjorde att jag veks in framför lastbilen och snurrade in på vänstra filen. Plötsligt satt jag alltså med ansiktet emot alla kommande bilar!
Jag klarade mig bra men inte min bil. Har fortfarande jättesvårt att ligga jämsides med lastbilar!
Mannen som körde lastbilen (en hästtransport som turligen var tom) fick en chock när det helt plötsligt låg en liten bil som han tryckte framför sig. Han hade inte ens märkt att han kört in i mig! Som sagt, hade det varit torrt underlag hade jag väl börjat volta men det hala väglaget gjorde att jag bara gled.
Vet tyvärr flera som har råkat ut för liknande olyckor som min, där lastbilen inte sett vad han kört in i vid filbyte.
Samma sak hände äldsta sonen i vintras, han räddades också av det hala väglaget. Han klarade sig helskinnad men bilen fick skrotas. Hade det varit torrt väglag hade utgången blivit en annan. Lastbilschauffören hade inte märkt något, ibland undrar man hur pass mycket uppmärksamhet dom har på vägen. Har sett en långtradare en gång där chaffisen hade en uppslagen tidning framför sig!