CITAT (merlin68 @ 14-08-2011, 20:30)

Förr brände man i guds namn oskyldiga människor på bål ofta efter att ha torterat de att "erkänna" sitt samröre med "hin hale". Man blir ju mörkrädd att tron på ett övernaturligt ondskefullt väsen fortfarande existerar
http://flymecup.se/wordpress/wp-content/up...%A4xjakten1.pdfOch nej, man blir inte ond av Rock and Roll. Då skulle stora delar av min umgängeskrets vara "besatta"

Hade däremot en elak lärare en gång i tiden. Han lyssnade på folkmusik...
Du har så rätt så att i Guds namn har det gjort fruktansvärda saker och det görs även idag!
Det var inte så jag menade att alla blir onda av rock and roll,men det finns dem som har blivit det likaväl som det finns människor som har blivit onda av sin tro!
CITAT (Whiskuchi @ 14-08-2011, 20:33)

Med tanke på att jag lyssnat på hårdrock sen jag var liten borde jag i så fall vara genomrutten! Och min man fick sin första hårdrocksskiva när han var fyra år... och våra barn är uppvuxna med vår musik. Bäva månde... ingen?
Alla blir INTE genomruttna av rock and roll,likaväll som alla inte blir dåliga av dåliga familjeförhållanden!
CITAT (mamamaggan @ 14-08-2011, 20:39)

I princip alla ungdomar gör revolt och på olika sätt. De som sjunger om satan är bara ute för att få uppmärksamhet , minst 99 % av dem menar inget allvarligt med det.
De som verkligen är farliga är de som verkar i det tysta , och därmed blir svårare att komma åt , eller lurar in ungdomarna i sekter som påstås verka för " det goda " .
Säger som andra , min största fasa vore om mina söner gått med i någon sekt. Det har haft vi nog med i min släkt , har Jehovas på nära håll , och familjen har lidit nog tack vare dem.
Tillägg : Silos , du kanske ska ta en paus från alla grubblerier kring religion ett tag , tror det har blivit lite för mycket av sådant nu.
Sant!
Numera grubblar jag inte,utan jag vill lära känna min fiende som jag skrev tidigare!