|
Jag önskar att alla föräldrar tittade och lyssnade på dessa video klipp och se hur sådan musik kan påverka ungdomar! Det är så skrämmande att se! http://www.youtube.com/user/TheFuelProject.../41/WITQfrsxerQLittle Richard has testified that rock music is demonic: "My true belief about Rock 'n' Roll--and there have been a lot of phrases attributed to me over the years--is this: I believe this kind of music is demonic. ... A lot of the beats in music today are taken from voodoo, from the voodoo drums. If you study music in rhythms, like I have, you'll see that is true. I believe that kind of music is driving people from Christ. It is contagious" (Little Richard, quoted by Charles White, The Life and Times of Little Richard, p. 197). "I was directed and commanded by another power. The power of darkness ... The power that a lot of people don't believe exists. The power of the Devil. Satan" (Little Richard, quoted in The Life and Times of Little Richard, pp. 205,206). Hur tror ni sådan här musik påverkar unga människor? http://www.youtube.com/watch?v=s0VGrXv66ZA...feature=relatedhttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_deaths_in_rock_and_rollDet är sorglikt vilken värld våra barn måste växa upp i
*Stintan*
14-08-2011, 13:25
Varför sitter du och letar upp sån där skitmusik på nätet?
Silos. All musik är positiv för kropp o själ. Man mår helt enkelt bättre. Religionsföreträdare avgör inte vad som är dålig musik. Silos, ta av dig tvångströjan och njut av livet. Basta.
Piccante
14-08-2011, 14:13
Snälla Silos kan du inte vara lite mer källkritisk??? The Fuel Projects på You Tube är en kristen organisation som driver kampanjer på You tube och Facebook mot musik, tv, kultur mm. De verkar som en ren extremistorganisation som ser demoner i allt?!
merlin68
14-08-2011, 14:56
I så fall borde även annan musik demoniserar...om jag inte minns fel gillade Hitler Wagner
malcolm
14-08-2011, 15:14
Det är väl bättre att ungdomarna får utlopp för eventuella aggressioner via hårdrock än ute på sta´n och jag tror inte folk går bärsärkargång för att de lyssnat på heavy metal eller liknande.
CITAT (silos @ 14-08-2011, 14:10)  Hur tror ni sådan här musik påverkar unga människor? Inte ett dugg. Varför skulle den lyckas förleda ungdomen när jazzen, swingen, och inte minst den svenska dansmusiken misslyckades? CITAT Det är sorglikt vilken värld våra barn måste växa upp i  Det är i och för sig sant, du har bara helt feildentifierat problemet. Världen ser ut som den gör pga girighet, ojämlikhet, och folks försök att av ekonomiska, religiösa och politiska skäl tvinga sin vilja på andra. Helt inom parentes kan jag f.ö. berätta att nästan ingen som lyssnar på eller spelar rock är satanister, på samma sätt som nästan ingen som som skådespelar i eller tittar på västernfilmer är kofösare. Brian Johnson, sångaren som sjunger Hells Bells, är en ateist som anser att all organiserad religion, inklusive satanism, är felaktiga, och att Jesus var "en mycket klok man" vars lära innebar att vi bör leva ett gott liv och följa den gyllene regeln.
merlin68
14-08-2011, 15:49
Vad gäller hårdrock så är hårdrockare överlag mycket trevliga personer dvs mycket trevligare än folk i gemen:)
Piccante
14-08-2011, 16:09
den här tråden får mig att tänka på det gamla avsnittet av Svar Direkt med Siwert Öholm om hårdrockgruppen WASP och satanismen. http://www.youtube.com/watch?v=SzHS0QP7bro
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 14:25)  Varför sitter du och letar upp sån där skitmusik på nätet? För att visa ondskan inom rock and Roll värdlen.
Lena i Torslanda
14-08-2011, 16:52
Det finns inte mer ondska där än någon annanstans! Eller om du hellre vill - Det finns lika mycket ondska där som i allt annat.
CITAT (gnon49 @ 14-08-2011, 14:26)  Silos. All musik är positiv för kropp o själ. Man mår helt enkelt bättre. Religionsföreträdare avgör inte vad som är dålig musik. Silos, ta av dig tvångströjan och njut av livet. Basta.  All musik är INTE positiv!!! Det finns fulllständigt vidriga sånger inom speciella grupper som du inte skulle vilja lyssna på eller tillåta din barn att lyssna på! Om du lyssnade på alla filmklipp om Rock and Roll så fattade du att det inte handla om att döma människor! Det finns oerhört mycket vacker musik i världen som verkligen är bra för kropp och själ och sådant musik lyssnar jag på. Du kan vara säker på att jag njuter av livet,varenda dag är en underbar gåva!
Jag undrar om du läst den här tråden Silos http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=105104&hl=? Det länkas till ett forum för en extremkristen , eh(?) någonting i USA.
Whiskuchi
14-08-2011, 17:01
Mina ungar påverkas helt klart av hårdrock! Det brukar börja med att de nickar i takt med musiken, sedan kutar de ut på golvet och röjer loss ordentligt!
Aqvakul
14-08-2011, 17:32
Sweden Rock - en av Sveriges största musikfestivaler och med inriktning på hårdrock - är exceptionellt lugn jämfört med musikfestivaler i gemen. Inte blir man mer aggressiv av att lyssna på hårdrock inte...
merlin68
14-08-2011, 17:34
CITAT (Whiskuchi @ 14-08-2011, 18:01)  Mina ungar påverkas helt klart av hårdrock! Det brukar börja med att de nickar i takt med musiken, sedan kutar de ut på golvet och röjer loss ordentligt! 
CITAT (Markus_H @ 14-08-2011, 15:13)  Snälla Silos kan du inte vara lite mer källkritisk??? The Fuel Projects på You Tube är en kristen organisation som driver kampanjer på You tube och Facebook mot musik, tv, kultur mm. De verkar som en ren extremistorganisation som ser demoner i allt?! Jag försöker. Men kolla här vad musik kan orsaka: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/4507294.stmDet är de troende som vågar skriva om sanningen inom musikvärlden och annat som pågår i världen! Tycker ni att det är upplyftande och positivt detta kult att tjäna satan? http://www.jesus-is-savior.com/False%20Rel...s_of_satan2.htm
*Stintan*
14-08-2011, 17:47
CITAT (silos @ 14-08-2011, 17:48)  För att visa ondskan inom rock and Roll värdlen. Trams! Det finns annat än musik från Rock´nroll-världen som är värre för ungar att lyssna på.
*Stintan*
14-08-2011, 17:54
CITAT (silos @ 14-08-2011, 18:40)  Jag försöker. Men kolla här vad musik kan orsaka: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/4507294.stmDet är de troende som vågar skriva om sanningen inom musikvärlden och annat som pågår i världen! Tycker ni att det är upplyftande och positivt detta kult att tjäna satan? http://www.jesus-is-savior.com/False%20Rel...s_of_satan2.htmÄven satan är skapad av troende.
CITAT (Rihane @ 14-08-2011, 17:57)  Jag undrar om du läst den här tråden Silos http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=105104&hl=? Det länkas till ett forum för en extremkristen , eh(?) någonting i USA. Fy så hemskt!!! CITAT (Lena i Torslanda @ 14-08-2011, 17:52)  Det finns inte mer ondska där än någon annanstans! Eller om du hellre vill - Det finns lika mycket ondska där som i allt annat. Då har du inte lyssnat på deras VIDRIGA texter!!! CITAT (malcolm @ 14-08-2011, 16:14)  Det är väl bättre att ungdomarna får utlopp för eventuella aggressioner via hårdrock än ute på sta´n och jag tror inte folk går bärsärkargång för att de lyssnat på heavy metal eller liknande. Då har du inte sett videoklipp från sådana konsert! CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 18:47)  Trams! Det finns annat än musik från Rock´nroll-världen som är värre för ungar att lyssna på. Ja,det är klart att det finns,men har du tittat och lyssnat på videoklippen?
mamamaggan
14-08-2011, 18:00
Vår yngste son har varit " förste skrikare " ( hans egna ord ) i ett hårdrockband. Snällare kille får man nog leta efter, likadant med de andra i bandet.
Han har också varit med och anordnat en musikfestival under flera år där det bl a spelades hårdrock. Inget bråk , inga polisingripande osv.
Ruskigt vad en del extremister kan lura i folk genom att skriva skit på nätet.
Om vi i stället kunde protestera mot sådana som t ex exploaterar andra människor och verkligen ställer till ett helvete så vore det mycket bättre.
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 18:54)  Även satan är skapad av troende. Då vet du inte mycket om vad som pågår i världen tyvärr! CITAT (mamamaggan @ 14-08-2011, 19:00)  Vår yngste son har varit " förste skrikare " ( hans egna ord ) i ett hårdrockband. Snällare kille får man nog leta efter, likadant med de andra i bandet.
Han har också varit med och anordnat en musikfestival under flera år där det bl a spelades hårdrock. Inget bråk , inga polisingripande osv.
Ruskigt vad en del extremister kan lura i folk genom att skriva skit på nätet. Om vi i stället kunde protestera mot sådana som t ex exploaterar andra människor och verkligen ställer till ett helvete så vore det mycket bättre. Jag vet mer än väl att alla hård rockare inte är dåliga,det säger även mannen i videoklippen om du lyssnat. Många många troende protesterar mot exploatering av människor och det gör även icke troende så klart.
Blomstertanten
14-08-2011, 18:14
Jag oroar mej mer för att barn och barnbarn ska råka ut för religiösa sekter eller fanatiska kristna än att de ska påverkas i negativ riktning av någon typ av musik!!!!!
*Stintan*
14-08-2011, 18:18
CITAT (silos @ 14-08-2011, 19:04)  Då vet du inte mycket om vad som pågår i världen tyvärr!
.......... Vad jag vet har du inte en susning om och det har inte med saken att göra! Dessutom...varför ska man höja tittarsiffrorna på dessa klipp på You Tube? CITAT (Blomstertanten @ 14-08-2011, 19:14)  Jag oroar mej mer för att barn och barnbarn ska råka ut för religiösa sekter eller fanatiska kristna än att de ska påverkas i negativ riktning av någon typ av musik!!!!!  Instämmer helt!
CITAT (Azur @ 14-08-2011, 16:33)  Inte ett dugg. Varför skulle den lyckas förleda ungdomen när jazzen, swingen, och inte minst den svenska dansmusiken misslyckades?
Det är i och för sig sant, du har bara helt feildentifierat problemet. Världen ser ut som den gör pga girighet, ojämlikhet, och folks försök att av ekonomiska, religiösa och politiska skäl tvinga sin vilja på andra.
Helt inom parentes kan jag f.ö. berätta att nästan ingen som lyssnar på eller spelar rock är satanister, på samma sätt som nästan ingen som som skådespelar i eller tittar på västernfilmer är kofösare. Brian Johnson, sångaren som sjunger Hells Bells, är en ateist som anser att all organiserad religion, inklusive satanism, är felaktiga, och att Jesus var "en mycket klok man" vars lära innebar att vi bör leva ett gott liv och följa den gyllene regeln. http://www.lyricsfreak.com/b/black+sabbath...n_20300366.htmlÄR detta bra? Satanized, crucified, feel the wrath of suicide Incus fear of the sphere, angel darkness disappears Covenant, blasphemous, open up unhollness (unholyness?) Father Satan, let me just unholy sins [Chorus:] Suicide sacrifice Destruction of holy life Blood of unholy knife Satan I sacrifice Behold the crucifix, symbol of sterility I am crucifix - Satan Suicide sacrifice, profeasting evil night Lust into reality - Satan Angel of the black abyss, Satan lord I hall (hail?) Insane blasphemous - Satan Sacrifical suicide, Ritual to end my life Benemoth incess my fate - Satan Dammed to tell, end of my life Wrath of God - Satan (Warth?) Sin my soul, blesses with fire Throne of stone - Satan I must die, in my wake Seventh gate - Satan Suicide, end my life I must die - Satan [Lead - Eric] Suicide sacrifice, thrust of evil deep inside Lucifer never lies, take away thee mortal life Demigod, Satan son, commend to body to the ground Father Satan, I'll find peace when I am God [Chorus] TAKE ME! CITAT (Blomstertanten @ 14-08-2011, 19:14)  Jag oroar mej mer för att barn och barnbarn ska råka ut för religiösa sekter eller fanatiska kristna än att de ska påverkas i negativ riktning av någon typ av musik!!!!!  Det skulle jag inte vilja heller,eftersom det finns hur många som helst sekter som vill härntvätta folk! Åter igen:LÅT BARN VARA BARN! Barn behöver trygga vuxna,föräldrar och andra vuxna som de har i sina liv! CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 19:18)  Vad jag vet har du inte en susning om och det har inte med saken att göra!
Dessutom...varför ska man höja tittarsiffrorna på dessa klipp på You Tube? Instämmer helt! Nej det vet jag inte men har du tittat på dessa video klippen? Jag tittar inte på videoklippen för att höja deras tittarsiffror,jag gör det endast för att jag vill veta vad som pågår i världen! Nu skall jag återvända till lyssnandet......
Piccante
14-08-2011, 18:41
CITAT (silos @ 14-08-2011, 19:04)  Då vet du inte mycket om vad som pågår i världen tyvärr! Jag vet mer än väl att alla hård rockare inte är dåliga,det säger även mannen i videoklippen om du lyssnat.
Många många troende protesterar mot exploatering av människor och det gör även icke troende så klart. Nu låter du väldigt dömande solis! Givetvis är satan skapad av troende. satan nämns bara i bibeln och är ju guds motpol, utan gud ingen satan och tvärs om. Jag tycker du lyssnar lite för mycket på extrema youtubeklipp o sensationsnyheter i media.
*Stintan*
14-08-2011, 18:50
CITAT (silos @ 14-08-2011, 19:35)  .................
Nej det vet jag inte men har du tittat på dessa video klippen? Jag tittar inte på videoklippen för att höja deras tittarsiffror,jag gör det endast för att jag vill veta vad som pågår i världen!
Nu skall jag återvända till lyssnandet...... Det räcker att titta en kort stund. Att ta reda på vad som pågår i världen kan man göra utan att sitta och titta på en massa klipp och sprida vidare. Jag förstår inte ditt överdrivna intresse för just detta men det har väl med din tro att göra antar jag.
Överbölingen
14-08-2011, 18:52
Religiös och politisk fundamentalism är hundra gånger värre än rockmusiken. Dessutom finns det massor med rockvarianter så klara ut exakt vilken du menar. Satanismen är mer positiv än jesuiterorden och häxförföljelserna eller politisk diktatur. För du menar väl inte att frisyrer och klädsel nerklassar en människa? Slå upp ett glas gott vin, gå och sätt dig fram för det fönster som är mest öppet för utsikt och njut av den värld du ändå är medborgare i. Lev allt du kan till den dag du måste ligga på rygg och invänta den sista upplevelsen.
Anki på Öland
14-08-2011, 19:00
CITAT (Blomstertanten @ 14-08-2011, 19:14)  Jag oroar mej mer för att barn och barnbarn ska råka ut för religiösa sekter eller fanatiska kristna än att de ska påverkas i negativ riktning av någon typ av musik!!!!!  Håller helt med dig! Hellre att dom lyssnar på vilken musik som helt än lyssnar på dig Silos! Alla dina fynd på nätet är livsfarliga, det är ju bara totalt idioti!
CITAT (Markus_H @ 14-08-2011, 19:41)  Nu låter du väldigt dömande solis! Givetvis är satan skapad av troende. satan nämns bara i bibeln och är ju guds motpol, utan gud ingen satan och tvärs om.
Jag tycker du lyssnar lite för mycket på extrema youtubeklipp o sensationsnyheter i media. Ja,jag var tyvärr dömande Jag tror på Gud och jag VET att Satan finns i den osynliga världen i jordens atmosfär med sina fallna änglar! Det är okej att du tycker det! Här finns det om satan: http://sv.wikipedia.org/wiki/SatanCITAT (Rihane @ 14-08-2011, 19:41)  Det gör jag också och jag lyssnar mycket gärna på Klassisk musik. CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 19:50)  Det räcker att titta en kort stund. Att ta reda på vad som pågår i världen kan man göra utan att sitta och titta på en massa klipp och sprida vidare.
Jag förstår inte ditt överdrivna intresse för just detta men det har väl med din tro att göra antar jag. Nej,knappast att det räcker att titta en kort stund av den serien på om Hells Bells,tycker ju jag! Jag bara undrar VARFÖR läser du i denna tråd??? Jag läser därför att jag vill känna min fiende!Och självklart har det med min tro att göra! Jag vill ju inte vara passiv.....
*Stintan*
14-08-2011, 19:15
CITAT (Anki på Öland @ 14-08-2011, 20:00)  Håller helt med dig! Hellre att dom lyssnar på vilken musik som helt än lyssnar på dig Silos! Alla dina fynd på nätet är livsfarliga, det är ju bara totalt idioti!
CITAT (Anki på Öland @ 14-08-2011, 20:00)  Håller helt med dig! Hellre att dom lyssnar på vilken musik som helt än lyssnar på dig Silos! Alla dina fynd på nätet är livsfarliga, det är ju bara totalt idioti! Alltså är det bevis på att det som jag tog upp LIVSFARLIGT!!! Men,ni har förrhoppningsvist koll på vad dina barn läser! Men det kan vara bra även för dem att veta så att de inte hamna i dessa hemskheter och du talar väl med dina barn!? Om de har åldern inne för sådant! Dagens barn får kunskap om sex redan vid 5 års åldern och det tycks vara okej,så farför inte om sådant som jag tagit upp här!? Visste du att flickor våldtas på sådana tillställningar och det används narkotika,både av flera rock sångare och det finns även bland pupliken? Edit;saknade några ord!
merlin68
14-08-2011, 19:30
Förr brände man i guds namn oskyldiga människor på bål ofta efter att ha torterat de att "erkänna" sitt samröre med "hin hale". Man blir ju mörkrädd att tron på ett övernaturligt ondskefullt väsen fortfarande existerar http://flymecup.se/wordpress/wp-content/up...%A4xjakten1.pdfOch nej, man blir inte ond av Rock and Roll. Då skulle stora delar av min umgängeskrets vara "besatta"  Hade däremot en elak lärare en gång i tiden. Han lyssnade på folkmusik...
Whiskuchi
14-08-2011, 19:33
Med tanke på att jag lyssnat på hårdrock sen jag var liten borde jag i så fall vara genomrutten! Och min man fick sin första hårdrocksskiva när han var fyra år... och våra barn är uppvuxna med vår musik. Bäva månde... ingen?
mamamaggan
14-08-2011, 19:39
I princip alla ungdomar gör revolt och på olika sätt. De som sjunger om satan är bara ute för att få uppmärksamhet , minst 99 % av dem menar inget allvarligt med det.
De som verkligen är farliga är de som verkar i det tysta , och därmed blir svårare att komma åt , eller lurar in ungdomarna i sekter som påstås verka för " det goda " .
Säger som andra , min största fasa vore om mina söner gått med i någon sekt. Det har haft vi nog med i min släkt , har Jehovas på nära håll , och familjen har lidit nog tack vare dem.
Tillägg : Silos , du kanske ska ta en paus från alla grubblerier kring religion ett tag , tror det har blivit lite för mycket av sådant nu.
johanlotta
14-08-2011, 19:41
Jag är ny här på forumet och känner inte till jargongen här...men jag börjar bli orolig: Är hela denna diskussionen ett skämt? Jag har jobbat i snart 12 år som lärare på ett pop/rock-gymnasium och blir helt kallsvettig när jag ser hur vissa smutskastar människors olika sett att leva på. Ondska bor inte i musiken -och har aldrig gjort. Ondska beror ofta på okunskap och rädsla och kanske alltför enkelriktad information. Väljer man att tro att ondskan finns i rockmusiken bör man nog vidga sina vyer en aning. Vill jag veta mer om satan kanske inte wikipedia är mitt första val heller...
CITAT (merlin68 @ 14-08-2011, 20:30)  Förr brände man i guds namn oskyldiga människor på bål ofta efter att ha torterat de att "erkänna" sitt samröre med "hin hale". Man blir ju mörkrädd att tron på ett övernaturligt ondskefullt väsen fortfarande existerar http://flymecup.se/wordpress/wp-content/up...%A4xjakten1.pdfOch nej, man blir inte ond av Rock and Roll. Då skulle stora delar av min umgängeskrets vara "besatta"  Hade däremot en elak lärare en gång i tiden. Han lyssnade på folkmusik... Du har så rätt så att i Guds namn har det gjort fruktansvärda saker och det görs även idag! Det var inte så jag menade att alla blir onda av rock and roll,men det finns dem som har blivit det likaväl som det finns människor som har blivit onda av sin tro! CITAT (Whiskuchi @ 14-08-2011, 20:33)  Med tanke på att jag lyssnat på hårdrock sen jag var liten borde jag i så fall vara genomrutten! Och min man fick sin första hårdrocksskiva när han var fyra år... och våra barn är uppvuxna med vår musik. Bäva månde... ingen? Alla blir INTE genomruttna av rock and roll,likaväll som alla inte blir dåliga av dåliga familjeförhållanden! CITAT (mamamaggan @ 14-08-2011, 20:39)  I princip alla ungdomar gör revolt och på olika sätt. De som sjunger om satan är bara ute för att få uppmärksamhet , minst 99 % av dem menar inget allvarligt med det.
De som verkligen är farliga är de som verkar i det tysta , och därmed blir svårare att komma åt , eller lurar in ungdomarna i sekter som påstås verka för " det goda " .
Säger som andra , min största fasa vore om mina söner gått med i någon sekt. Det har haft vi nog med i min släkt , har Jehovas på nära håll , och familjen har lidit nog tack vare dem. Tillägg : Silos , du kanske ska ta en paus från alla grubblerier kring religion ett tag , tror det har blivit lite för mycket av sådant nu. Sant! Numera grubblar jag inte,utan jag vill lära känna min fiende som jag skrev tidigare!
CITAT (johanlotta @ 14-08-2011, 20:41)  Jag är ny här på forumet och känner inte till jargongen här...men jag börjar bli orolig: Är hela denna diskussionen ett skämt? Jag har jobbat i snart 12 år som lärare på ett pop/rock-gymnasium och blir helt kallsvettig när jag ser hur vissa smutskastar människors olika sett att leva på. Ondska bor inte i musiken -och har aldrig gjort. Ondska beror ofta på okunskap och rädsla och kanske alltför enkelriktad information. Väljer man att tro att ondskan finns i rockmusiken bör man nog vidga sina vyer en aning. Vill jag veta mer om satan kanske inte wikipedia är mitt första val heller... Från min sida är det absolut inget skämt!!! Jag dömer ingen människa,ville endast visa det jag har hittat om rock and roll! Och jag vet att alla rock and roll musik diggare INTE är onda,absolut inte!!! Har du inte lyssnat på orden i vissa rock and roll låtar? Det var en medlem som skrev något om Satan så det var därför jag tog länken från Wikipedia. Jag har egen autentisk händelse om att Satan finns! Och från en person som jag fullständigt lita på har varit med om en händelse som visar att Satan finns!
merlin68
14-08-2011, 20:15
Dina inlägg i forumet är sannerligen aldrig tråkiga Silos  Berätta om händelsen som bevisar att Satan finns, tror att vi är många som har blivit jättenyfikna...
*Stintan*
14-08-2011, 20:18
Satan finns bara i ditt huvud Silos!
CITAT (merlin68 @ 14-08-2011, 21:15)  Dina inlägg i forumet är sannerligen aldrig tråkiga Silos  Berätta om händelsen som bevisar att Satan finns, tror att vi är många som har blivit jättenyfikna... Jag får nog fundera ett tag om jag vill dela med mig! Men det har med att göra att i min släkt har funnits och finns synska personer. CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 21:18)  Satan finns bara i ditt huvud Silos! Själklart att han försöker att påverka mig,MEN jag har Jesus i mitt liv så jag är trygg!
Gossen Ruda
14-08-2011, 20:37
Sanningen må finnas på nätet och på YouTube men den är så uppblandad av lögner och förtal att man måste vara försiktig med vad man läser och ser.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-08-2011, 21:37)  Sanningen må finnas på nätet och på YouTube men den är så uppblandad av lögner och förtal att man måste vara försiktig med vad man läser och ser. Det har du rätt i!
CITAT (silos @ 14-08-2011, 19:35)  ÄR detta bra? Ja, det är en rätt bra låt. Det är Psycho Man, en gammal låt av Black Sabbath. Sångaren är Ozzy Osbourne, numer mest känd som förvirrad mysfarbror i dokusåpan Osbournes. Du tar uppenbarligen texten på allvar, det gör ingen som lyssnar på hårdrock. Om du lyssnar på Tom Jones " Delilah", tror du verkligen att han högg ihjäl en kvinna? Att Tore Skogmans " Bergsprängartango" innebär att han egentligen var kvinna och gifte sig med en bergsprängare i Gällivare? CITAT Det skulle jag inte vilja heller,eftersom det finns hur många som helst sekter som vill härntvätta folk! Åter igen:LÅT BARN VARA BARN! Barn behöver trygga vuxna,föräldrar och andra vuxna som de har i sina liv!
Javisst, jag håller med. Vad har det med detta att göra? CITAT Nej det vet jag inte men har du tittat på dessa video klippen? Jag tittar inte på videoklippen för att höja deras tittarsiffror,jag gör det endast för att jag vill veta vad som pågår i världen!
Då tittar du på fel klipp. Jag rekommenderar BBC, New York Times, Christian Science Monitor, Radio Free Europe, eller varför inte kära gamla SVT, inte högerextrema konspirationsteoretiker på youtube. CITAT Nu skall jag återvända till lyssnandet...... Här har du lite kristen hårdrock att tvätta öronen med när du tröttnar på norsk dödsmetall. (Men ta det inte för allvarligt - ingen tar de här på allvar heller.)
Finns det inte en enda människa som fattar vad jag ville med min tråd?
Och finns det inga andra kristna här som vill skriva vad det tycker?
Satan har väl egentligen inte med religion att göra. Eller åtminstone inte kristendomen av idag. Extrema sekter av sjuka människor kanske tillber eller varnar för satan. Satan finns bara om man vill att han skall finnas. Att tillbe gudar har ju följt människan genom historien. Bibeln är ju bara en av många trosläror. För mig är religion här och nu, i denna stund, fylld av upplevelser. Himmelen kan vänta. Gärna en nu runda på vår vackra jord. Vem vill bo bland molnen.
Piccante
14-08-2011, 21:47
CITAT (silos @ 14-08-2011, 22:03)  Finns det inte en enda människa som fattar vad jag ville med min tråd?
Och finns det inga andra kristna här som vill skriva vad det tycker? Tyvärr Silos så begriper jag dig inte alls! Du lyssnar på fanatiker som presenterar konspirationsteorier i hemgjorda videos på YouTube. Sweden Rock har flera tusen besökare varje år och om det vore så som du skriver så skulle ju en sådan festival följas av mängder av självmord och våld! Jag känner folk som åker dit och de är hur normala som helst.
Piccante
14-08-2011, 23:40
Jag är väl som jag är eftersom jag lyssnade på ebba Grön som tonåring Ebba Grön- Häng gud
Whiskuchi
15-08-2011, 07:48
Hårdrockare har alltid anklagats för djävulsdyrkan, till och med prästsonen, golfspelaren och djupt troende mysfarbrorn Alice Cooper.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|