CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 21:18)

Satan finns bara i ditt huvud Silos!
Satan finns,men du vet inte det!
CITAT (Blomstertanten @ 14-08-2011, 19:14)

Jag oroar mej mer för att barn och barnbarn ska råka ut för religiösa sekter eller fanatiska kristna än att de ska påverkas i negativ riktning av någon typ av musik!!!!!

Jag har tänkt genom det som du skrivit här och vill säga att jag är mer rädd för pedofiler!
CITAT (gnon49 @ 14-08-2011, 22:42)

Satan har väl egentligen inte med religion att göra. Eller åtminstone inte kristendomen av idag. Extrema sekter av sjuka människor kanske tillber eller varnar för satan. Satan finns bara om man vill att han skall finnas. Att tillbe gudar har ju följt människan genom historien. Bibeln är ju bara en av många trosläror.
För mig är religion här och nu, i denna stund, fylld av upplevelser. Himmelen kan vänta. Gärna en nu runda på vår vackra jord. Vem vill bo bland molnen.

Satan har i högsta grad med kristendom att göra,han är Guds fiende och Gud kommer att göra slut på satan och hans demoner en dag framöver!
Kristendom av idag har tyvärr blivit mesig,det vill säga människor (många)vill endast höra om gullegull Jesus! Vi skall inte be olika Gudar,det finns ENDAST en Gud!!!
Troende kommer inte att bo bland molnen,utan Jesus kommer att göra en ny jord!HALLELUJAAA!!!!!