Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hönsen på semester?, Går de att lämna den dem en vecka?
          von sjön
          Inlägg 15-08-2011, 21:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 64 462

Om man laddar foder/vatten automater så de räcker. Går de då att lämna dem en vecka? De är en tupp och tvåhönor (dvärgkoccin)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Myosotis
          Inlägg 16-08-2011, 07:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

De bör ju ha tillsyn, säg till grannarna att de får ta äggen så tittar de säkert till hönsen frivilligt. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att många som tycker det är såå viktigt med tillsyn gladeligen köper ägg av plågade hönor i affären. Där de äggen kommer ifrån skiter man fullständigt i hur hönorna mår, men det syns inte på äggen så då märks det inte i samvetet. Jag tycker det är bättre att lämna hönsen i en vecka än att köpa koncentrationslägerägg!! Ännu bättre med tillsyn naturligtvis, det är väl olagligt dessutom att inte ha tillsyn. Jag hade en tupp en gång som lyckades fastna med foten i nätet och hängde upp och ner, ingen aning hur det gick till men eftersom jag var hemma behövde han inte hänga där länge och var inte skadad. Att något sådant händer är ytterst osannolikt, men när det händer kan det vara bra om djuret inte behöver plågas ihjäl.

--------------------
          Det ska gå.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon