CITAT (Motti @ 16-08-2011, 00:05)

Orkar inte läsa alla trådar här !men vad sjutton har en femåring för nytta av sexualundervisning ?ta det när de kommer upp i 12-14 årsåldern,har själv ett barnbarn som är 6 år och hon älskar allt som är "HelloKitty"och som är rosa ,inte bryr hon sig om sex i så fall skulle jag börja undra

säger som Silo dra inte in sex i ett minderårigt barns liv låt dom vara barn .Ta det när de blir typ 14 år.Märkligt vad sex tar över allt och alla, inte ska vi pracka på de små det låt dom vara barn och leka tids nog blir vi vuxna ,.
När jag var 14 år kunde jag nog mer om sex än mina föräldrar. De var alltid så obekväma med frågorna och sex kändes nästan fult. Så istället för att gå till dem, tittade man i porrtidningar etc med följden att man fick något skev bild av ämnet, men en förutseende lärare på skolan såg till att jag o mina vänner fick bra information o svar på våra frågor.
Såg ni reprisen av dr Phil igår, barnläkare där som så att barn onanerar redan i livmodern. Hon var också inne på att ge info till barnen när de har frågor. Till en början undrar barn mest om dun egen kropp, 3-4 år om vad skillnaden är mellan pojke o flicka samt vad alla delar heter. Samtidigt är barnet mogen att lära sig rätt / fel, tillåtet / förbjudet. Dvs att det inte är ok att andra tar barnet på könet o att de ska berätta om så sker. Sen ökar utbildnungsmängden med sexualitet, läggning, fetischer, preventivmedel, könssjukdomar, pedofili etc.... I den takt barn mognar o i den takt barnet för nya funderingar och frågor.