Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fråga om markbrytning, Ensilage lämpligt för anläggning av nya bäddar?
          tinnolin
          Inlägg 14-08-2011, 12:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 39 323

Hejsan!

Jag vill utöka mitt odlingsland och har täckt en del av gräsmattan men plast för att stävja ogrästillväxten något nu när det är som frodigast. Nu undrar jag om någon med erfarenhet skulle vilja ge lite input på den plan jag knåpat på. Jag tänkte nu till hösten lägga tidningspapper i botten, sedan ENSILAGE ovanpå detta, kompost och lite jord och direktså olika typer av gröngödning. Vad tror ni om detta? Jag har inte hört talas om att någon använt sig av ensilage för anläggning av nya bäddar, och är därför villrådig. Tanken var att det ju är tyngre än vanlig halm eller hö och inte skulle vara så vindkänsligt. Har någon gjort såhär tidigare? Jag odlar ekologiskt och funderar också om det vore olämpligt för jorden med ensilage pga syrahalt eller rester av besprutning. Vore så glad och tacksam för tips om nån har lite tid över!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tinnolin
          Inlägg 16-08-2011, 22:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 39 323

Tack för svar! Då får jag tänka ut nåt annat att lägga i botten. Kan någon rekommendera material som inte innehåller frö? Någon som har bra erfarenheter av visst material? Jag grubblar på tills vidare.. idea.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 23:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon