CITAT (*Stintan* @ 16-08-2011, 14:12)

om sänkta pensionärsskatter, femte jobbskatteavdraget m.m.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13476463.abNågon som är förvånad?
Dåliga bortförklaringar kan jag nog tycka.
det här passar alliansen som handsken - de slipper bli fällda senare när avdragen skulle diskuteras och röstas om. trist för de avdragsberoende dock.
men sänkt skatt till sjuka och pensionärer skulle vi gott ha råd med, skapa jobb och bygga ut också för den delen.
regeringen består av en bunt nollor.
ska lära mig stava.
kanske.
CITAT (Gossen Ruda @ 17-08-2011, 08:53)

Lite lustigt att borgarna påstår att det är den nuvarande politiken som skapat vårt relativa välstånd, men det är åtgärder som ligger långt tillbaka som är orsaken. En stor statsskuld är inget man betalar av på ett år eller för den delen man skapar på ett år. Det var Persson som bäddade för den nuvarande goda situationen, inget snack om den saken. Att sen borgarna förvaltat ekonomin bra är en annan sak. Fast då får man nog glömma vad som hände när Wibble (miss)skötte finanserna. Kronan i fritt fall mm. Skulle vi exportera Anders Borg till Grekland skulle han knappast få fart på landet, det är åratal av vanstyre som lett fram till dagens kris.

CITAT (gnon49 @ 17-08-2011, 00:44)

Den starka ekonomi vi nu har är faktiskt skapad dom senaste åren. Ett lands ekonomi kan förändras snabbt om den inte förvaltas rätt. Irland är ett exempel, Lettland ett annat. Vår starka ekonomi just i dag, i denna stund får vi faktiskt tillskriva regeringen.Bordet var säkert dukat när alliansen tog över men särskilt överdådigt var det inte. Saneringar stod för dörren 2006 oavsett vem som kom till makten. Det är det vi delvis har gott av nu.
skapad är den inte - däremot har regeringen sparat in på bland annat sjuka/skolor/vård/omsorg så att finanserna har kunnat hållas i gott skick.
de som har det allra sämst och minst att säga till om i samhället har betalat kalaset, så vi får väl ägna de stackars satar som tagit livet av sig en tanke när vi klarar oss bättre än vad grekland/italien mfl nu kommer göra.
CITAT (Motti @ 17-08-2011, 00:00)

Japp !det är jag övertygad om . Varför tar alltid sossarna åt sig äran av Sveriges goda ekonomi de sista åren ?Anders Borg är en mycket interligent och duglig Finansminister hade inte han skött sitt jobb de här åren i Borgeligt styre ja då hade vi inte haft någon ekonomi alls i dag om man ser på hur det gått i omvärlden de sista åren .Det här är min och andra Moderaters uppfattning i alla fall .Anders Borg har fått mycket kreddit från alla håll i Världen just för sitt sätt att sköta Svensk ekonomi !
anders borg borde klippa sig och skaffa sig ett jobb!
Redigerat av herkules: 17-08-2011, 16:37