Sidor: 1, 2, 3, 4
*Stintan*
om sänkta pensionärsskatter, femte jobbskatteavdraget m.m. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13476463.ab

Någon som är förvånad?
Dåliga bortförklaringar kan jag nog tycka.
Bee
Mycket förnuftigt agerat av regeringen. Bättre att stämma i bäcken...
Juholt får naturligtvis vatten på kvarnen men han hade agerat exakt likadant om han varit i regeringsställning.
Anma
CITAT (Bee @ 16-08-2011, 14:30) *
Mycket förnuftigt agerat av regeringen. Bättre att stämma i bäcken...
Juholt får naturligtvis vatten på kvarnen men han hade agerat exakt likadant om han varit i regeringsställning.

Juholt hade aldrig utlovat något femte jobbskatteavdrag öht. För han hade förmodligen sett redan innan krisen som tydligen verkar vara en överraskning för regeringen, att de pengar behövs på andra håll för att upprätthålla välfärden. Och vid kris då dra åt svengremmen, istället för att dra åt den i goda tider och sedan inte ha så mycket att dra i längre när det krisar utan att välfärden rämnar.
Piccante
Taskigt för pensionärerna nu blir ju höjningen av högkostnadsskyddet för läkemedel inte kompenserat på något sätt. Men det är klokt att hushålla med resurserna när världsekonomin är i gungning. Synd bara att RUT-bidragstagarna alltid prioriteras före social, bostads och pensionstagarna.
*Stintan*
Det finns väl inte majoritet i riksdagen för ett femte jobbavdrag heller men Reinfeldt vill väl få reträtten att se snyggare ut än en nedröstning.

gnon49
Var väl väntat i och för sig. En klok regering väntar med reformerna tills utrymme finns. Reformer som inte är genomförda drabbar ju ingen. Många länder borde studera Sveriges förda ekonomiska politik. Där är få som slår oss. Känns tryggt i dessa orostider.
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 16-08-2011, 15:49) *
Var väl väntat i och för sig. En klok regering väntar med reformerna tills utrymme finns. Reformer som inte är genomförda drabbar ju ingen. Många länder borde studera Sveriges förda ekonomiska politik. Där är få som slår oss. Känns tryggt i dessa orostider.

Nja nog drabbas väl pensionärerna som inte får någon kompensation för det föreslagna höjda högkostnadsskyddet. Vore det inte rimligt att man drog tillbaka även det?
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2011, 16:05) *
Nja nog drabbas väl pensionärerna som inte får någon kompensation för det föreslagna höjda högkostnadsskyddet. Vore det inte rimligt att man drog tillbaka även det?

Pensionärerna är en av de grupper i samhället som har det allra bäst ekonomiskt. Visste finns det en och annan fattig stackare där också, men generellt så klarar de sig väldigt bra.

Jag blir glad över att höra Anders Borg bromsa skatteavdragen för att han anser att det inte finns ekonomiskt utrymme just nu. En ansvarsfull politiker, och en värdefull tillgång för Sverige.
gnon49
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2011, 16:05) *

Jovisst drabbas pensionärerna. Men det gör dom alltid, oavsett regering verkar det som. Dom med bara garantipension borde få kompensation för höjt högkostnadsskydd tycker jag. Inga stora pengar i sammanhanget. Förresten kunde alla "fattigpensionärer" få sänkt skatt. Inga stora belopp om man ser till hela statsbudgeten. Skulle det krisa till ordentligt i ekonomin skulle t.om jag acceptera höjd skatt, även om det sitter långt inne. Sån är jag.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 16-08-2011, 18:49) *
Skulle det krisa till ordentligt i ekonomin skulle t.om jag acceptera höjd skatt, även om det sitter långt inne. Sån är jag.

Höjd skatt i 2-3 år till statsskulden är avbetald, och sedan undvika att skaffa ny. Jag skulle gladeligen betala min andel.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 16-08-2011, 18:26) *
Pensionärerna är en av de grupper i samhället som har det allra bäst ekonomiskt. Visste finns det en och annan fattig stackare där också, men generellt så klarar de sig väldigt bra.

Jag blir glad över att höra Anders Borg bromsa skatteavdragen för att han anser att det inte finns ekonomiskt utrymme just nu. En ansvarsfull politiker, och en värdefull tillgång för Sverige.

En och annan fattig stackare? Enligt Skattebetalarnas förening säger att ca 775 000 personer har pensioner som ligger mellan 7 500 och 10 000 kr före skatt. Kallar du det bra ekonomiskt?
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2011, 18:55) *
En och annan fattig stackare? Enligt Skattebetalarnas förening säger att ca 775 000 personer har pensioner som ligger mellan 7 500 och 10 000 kr före skatt. Kallar du det bra ekonomiskt?

Många av dessa har avbetalda boenden och besparingar, så det klarar sig rätt bra ändå. Men visst, de som arbetat hela livet har det ekonomiskt bättre som pensionär.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 16-08-2011, 19:05) *
Många av dessa har avbetalda boenden och besparingar, så det klarar sig rätt bra ändå. Men visst, de som arbetat hela livet har det ekonomiskt bättre som pensionär.

Ja du är ju pensionär så du vet, jisses snacka om att blunda för verkligheten slap.gif
Gita
Så klart att jag hade velat ha mera jobbskatteavdrag men det känns skönt med en ansvarstagande regering och en finansminister som kan ekonomi och "vågar" skjuta upp reformer om vi nu är på väg in i en ny global lågkonjunktur.
Gita
Motti
Vi har väl världens bästa ekonomi just nu och det kan vi tacka en annsvarsfull regering för !vi går inte på knäna som tex USA, eller Italien och andra europeiska länder.Hoppas bara de tar tag i det här med sjukförsäkringarna också så att allvarligt sjuka får sin sjukförsäkring och inte tvingas in i några orimliga ekorrhjul .
Anders zon 1
CITAT (Motti @ 16-08-2011, 22:09) *
Vi har väl världens bästa ekonomi just nu och det kan vi tacka en annsvarsfull regering för !vi går inte på knäna som tex USA, eller Italien och andra europeiska länder.Hoppas bara de tar tag i det här med sjukförsäkringarna också så att allvarligt sjuka får sin sjukförsäkring och inte tvingas in i några orimliga ekorrhjul .

Nja, vad jag förstår så är det nog i första hand regeringen Persson som vi har att tacka för Sveriges för närvarande relativt sett hyfsade ekonomi. Den nuvarande regeringen har hittills mest behövt förvaltat det som som den förra lämnade efter sig. Vi hade ju vår stora kris redan i början av 90-talet och gick igenom ett stålbad då med en sanering av statsfinanserna. De länder som krisar nu behövde aldrig ta hand om sina problem då utan har stoppat huvudet djupt i sanden vilket väl är en av orsakerna till att det ser ut som det gör nu.

Det är ju trots allt så att det som sker nu har orsaker som sträcker sig bra mycket längre tillbaka i tiden än det senaste kvartalet (vissa ekonomer verkar ju inte kunna förstå en tidsrymd som är längre än så) eller ens den senaste mandatperioden.....
Överbölingen
Tack och lov för att de inte inspirerats av Grekerna m fl. Det gäller att hålla kostnaderna i schack. Perfekt politiskt drag. Detta trots att jag är pensionär.
Motti
Skulle vi tacka regeringen Persson för vår ekonomi vi har nu confused.gif Nu tror jag du är fel underättad .
Piccante
CITAT (Motti @ 16-08-2011, 23:21) *
Skulle vi tacka regeringen Persson för vår ekonomi vi har nu confused.gif Nu tror jag du är fel underättad .

Som Överbölingen säger så sanerades ekonomin under Persson. Den nuvarande regeringen o den förra borgerliga regeringen 2006-2010 har ju mest minskat på statens intäkter genom skattesänkningar och subventionerat välbeställda. Att vi står utanför EMU är vår räddning! Nu ska EURO-länderna knytas ihop starkare enligt nyheterna, Frankrike o Tyskland föreslår en EURO-områdeschef med stora befogenheter.
Motti
Vi har väl också minskat Statskulden krafftigt under den borgeliga regeringen !tror vi gjorde rätt att hålla oss lite utanför Eu och att vi har vår kära krona kvar den har ju visat sig vara väldigt stark gentemot andra valutor.
Anma
CITAT (Markus_H @ 16-08-2011, 23:32) *
Som Överbölingen säger så sanerades ekonomin under Persson. Den nuvarande regeringen o den förra borgerliga regeringen 2006-2010 har ju mest minskat på statens intäkter genom skattesänkningar och subventionerat välbeställda. Att vi står utanför EMU är vår räddning! Nu ska EURO-länderna knytas ihop starkare enligt nyheterna, Frankrike o Tyskland föreslår en EURO-områdeschef med stora befogenheter.

Anders var det som sa det. Och jag håller med, givetvis.
Överbölingen

Inte fan tackar jag Person & comp eftr. Jag tackar alliansen. du måste ha missat något.
Anma
CITAT (Motti @ 16-08-2011, 23:36) *
Vi har väl också minskat Statskulden krafftigt under den borgeliga regeringen !tror vi gjorde rätt att hålla oss lite utanför Eu och att vi har vår kära krona kvar den har ju visat sig vara väldigt stark gentemot andra valutor.

Ja det var ju tur att folket röstade som Centerpartiet, Miljöpartiet och Vänsterpartiet ville i folkomröstningen. Annars skulle vi suttit med Euro.
Anders zon 1

Så du tror att vår nuvarande ekonomiska situation enbart har med de senaste 5 årens politik att göra? blink.gif
Anma
CITAT (Anders zon 1 @ 16-08-2011, 23:48) *
Så du tror att vår nuvarande ekonomiska situation enbart har med de senaste 5 årens politik att göra? blink.gif

De flesta i det här landet verkar tro det. De tror säkert också att bland annat Greklands kris skapats under senaste året eller så...
Motti
Japp !det är jag övertygad om . Varför tar alltid sossarna åt sig äran av Sveriges goda ekonomi de sista åren ?Anders Borg är en mycket interligent och duglig Finansminister hade inte han skött sitt jobb de här åren i Borgeligt styre ja då hade vi inte haft någon ekonomi alls i dag om man ser på hur det gått i omvärlden de sista åren .Det här är min och andra Moderaters uppfattning i alla fall .Anders Borg har fått mycket kreddit från alla håll i Världen just för sitt sätt att sköta Svensk ekonomi !
Anders zon 1
CITAT (Motti @ 16-08-2011, 23:36) *

Hur statsskulden varierat under den borgerliga regeringen har jag dålig koll på. Men även det har givetvis med det förgångna att göra! Den nuvarande regeringens handlingsfrihet och möjligheter att t ex betala av statsskulden beror ju till stor del på det arv som den tidigare regeringen lämnade efter sig. I alla fall under de första åren. Det är ju också en tröghet i de ekonomiska systemen så den fulla effekten av den nuvarande regeringens politik kommer vi inte att se förrän någon gång i framtiden. Och sedan får man inte glömma att vi i den nuvarande globala ekonomin till mångt och mycket är i händerna på den globala marknaden. Även om vår ekonomi för tillfället är förhållandevis bra så kommer en djup global kris att drabba oss också oavsett vad våra politiker gör.

Jo, du har nog helt rätt i att det är mycket bra att vi står utanför euro-zonen. Och att den svenska kronan inte är bunden mot euron som t ex den danska kronan är. Det ger oss bland annat bättre handlingsutrymme att själva styra våra finanser. Åtminstone för tillfället. Hur det blir i framtiden kan man ju aldrig veta.

Fast kronan har väl inte varit så förfärligt stark. Den är en liten valuta som lätt drabbas av valutaspekulationer. Det finns andra valutor som stått betydligt starkare, t ex Schweizerfranc (många investerar tydligen i den nu när de stora valutorna svajar).
Motti
Kronan var starkare än euron innan just nu vet jag inte men jag anntar att kronan fortfarande är stark eftersom det går bra för svensk ekonomi !hade kronan varit svag så hade ju exporten ökat märkbart mot nu .
gnon49
Den starka ekonomi vi nu har är faktiskt skapad dom senaste åren. Ett lands ekonomi kan förändras snabbt om den inte förvaltas rätt. Irland är ett exempel, Lettland ett annat. Vår starka ekonomi just i dag, i denna stund får vi faktiskt tillskriva regeringen.Bordet var säkert dukat när alliansen tog över men särskilt överdådigt var det inte. Saneringar stod för dörren 2006 oavsett vem som kom till makten. Det är det vi delvis har gott av nu.
Gossen Ruda
Lite lustigt att borgarna påstår att det är den nuvarande politiken som skapat vårt relativa välstånd, men det är åtgärder som ligger långt tillbaka som är orsaken. En stor statsskuld är inget man betalar av på ett år eller för den delen man skapar på ett år. Det var Persson som bäddade för den nuvarande goda situationen, inget snack om den saken. Att sen borgarna förvaltat ekonomin bra är en annan sak. Fast då får man nog glömma vad som hände när Wibble (miss)skötte finanserna. Kronan i fritt fall mm. Skulle vi exportera Anders Borg till Grekland skulle han knappast få fart på landet, det är åratal av vanstyre som lett fram till dagens kris.
tomas99
CITAT (Gossen Ruda @ 17-08-2011, 08:53) *
Lite lustigt att borgarna påstår att det är den nuvarande politiken som skapat vårt relativa välstånd, men det är åtgärder som ligger långt tillbaka som är orsaken. En stor statsskuld är inget man betalar av på ett år eller för den delen man skapar på ett år. Det var Persson som bäddade för den nuvarande goda situationen, inget snack om den saken. Att sen borgarna förvaltat ekonomin bra är en annan sak. Fast då får man nog glömma vad som hände när Wibble (miss)skötte finanserna. Kronan i fritt fall mm. Skulle vi exportera Anders Borg till Grekland skulle han knappast få fart på landet, det är åratal av vanstyre som lett fram till dagens kris.

Första gången jag tycker lika med dej.
Cacki

Jag hade egentligen inte tänkt ge mej in i den här debatten men ger verkligen tummenupp.gif för det här inlägget! Jag tror egentligen att vi alla vet med oss att det är precis så här det förhåller sej men att det bara är jäkligt svårt att erkänna för alliansanhängarna...

Tllägg: Sedan är det en annan fråga vad man tycker om hur denna förvaltning har skett, med tanke på vilka av egna landets medborgare som man låtit det slå hårdast mot i fördelningspolitiken.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2011, 14:12) *
om sänkta pensionärsskatter, femte jobbskatteavdraget m.m. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13476463.ab

Någon som är förvånad?
Dåliga bortförklaringar kan jag nog tycka.

det här passar alliansen som handsken - de slipper bli fällda senare när avdragen skulle diskuteras och röstas om. trist för de avdragsberoende dock.
men sänkt skatt till sjuka och pensionärer skulle vi gott ha råd med, skapa jobb och bygga ut också för den delen.
regeringen består av en bunt nollor.

ska lära mig stava.
kanske.

tummenupp.gif

CITAT (gnon49 @ 17-08-2011, 00:44) *
Den starka ekonomi vi nu har är faktiskt skapad dom senaste åren. Ett lands ekonomi kan förändras snabbt om den inte förvaltas rätt. Irland är ett exempel, Lettland ett annat. Vår starka ekonomi just i dag, i denna stund får vi faktiskt tillskriva regeringen.Bordet var säkert dukat när alliansen tog över men särskilt överdådigt var det inte. Saneringar stod för dörren 2006 oavsett vem som kom till makten. Det är det vi delvis har gott av nu.

skapad är den inte - däremot har regeringen sparat in på bland annat sjuka/skolor/vård/omsorg så att finanserna har kunnat hållas i gott skick.
de som har det allra sämst och minst att säga till om i samhället har betalat kalaset, så vi får väl ägna de stackars satar som tagit livet av sig en tanke när vi klarar oss bättre än vad grekland/italien mfl nu kommer göra.

CITAT (Motti @ 17-08-2011, 00:00) *
Japp !det är jag övertygad om . Varför tar alltid sossarna åt sig äran av Sveriges goda ekonomi de sista åren ?Anders Borg är en mycket interligent och duglig Finansminister hade inte han skött sitt jobb de här åren i Borgeligt styre ja då hade vi inte haft någon ekonomi alls i dag om man ser på hur det gått i omvärlden de sista åren .Det här är min och andra Moderaters uppfattning i alla fall .Anders Borg har fått mycket kreddit från alla håll i Världen just för sitt sätt att sköta Svensk ekonomi !

anders borg borde klippa sig och skaffa sig ett jobb!
Aqvakul
CITAT (herkules @ 17-08-2011, 17:42) *

giggle.gif
*Stintan*
CITAT (herkules @ 17-08-2011, 17:42) *
det här passar alliansen som handsken - de slipper bli fällda senare när avdragen skulle diskuteras och röstas om. trist för de avdragsberoende dock.

men sänkt skatt till sjuka och pensionärer skulle vi gott ha råd med, skapa jobb och bygga ut också för den delen.
regeringen består av en bunt nollor.

ska lära mig stava.
kanske.

skapad är den inte - däremot har regeringen sparat in på bland annat sjuka/skolor/vård/omsorg så att finanserna har kunnat hållas i gott skick.
de som har det allra sämst och minst att säga till om i samhället har betalat kalaset, så vi får väl ägna de stackars satar som tagit livet av sig en tanke när vi klarar oss bättre än vad grekland/italien mfl nu kommer göra.

tummenupp.gif

kan inte heller stava
andersen
Funderar.. vad är det för människor som är avdragsberoende? är det dom rika som betalar mindre del av sin lön i skatt? eller är det lågavlönande som inte får det tänkta jobbavdraget?.

För min del så är jag övertygad om att det är bättre att betala en ganska hög skatt, och att gammla och sjuka har det drägligt, nedrustningen av skola, vård, omsorg,har passerat alla gränser, och det har blivit omöjligt att vrida klockan tillbaka.
Anma
Citat Håkan Juholt på facebook:
"I tisdags kl 13.30 dog moderaternas ekonomiska linje. Veckan innan påstod partiet att såväl i hög- som lågkonjunktur är skattesänkningar det enda rätta. Idag, efter fyra jobbskatteavdrag är arbetslösheten högre än när regeringen tillträdde. "

herkules
CITAT (andersen @ 17-08-2011, 18:07) *
Funderar.. vad är det för människor som är avdragsberoende? är det dom rika som betalar mindre del av sin lön i skatt? eller är det lågavlönande som inte får det tänkta jobbavdraget?.

För min del så är jag övertygad om att det är bättre att betala en ganska hög skatt, och att gammla och sjuka har det drägligt, nedrustningen av skola, vård, omsorg,har passerat alla gränser, och det har blivit omöjligt att vrida klockan tillbaka.

avdragsberoende är de som jobbar och röstar på alliansen och inte vill betala skatt.
Huggorm
CITAT (herkules @ 17-08-2011, 18:26) *
avdragsberoende är de som jobbar och röstar på alliansen och inte vill betala skatt.

Det är ju jag coolgleam.gif

Men vad är det för avdrag du menar, är det avdragen man gör i deklarationen? Jag drog av 56000kr i fjol i såna fall. Jag antar att flera fattiga pensionärer svalt ihjäl på grund av detta.
herkules
CITAT (Huggorm @ 17-08-2011, 18:38) *
Det är ju jag coolgleam.gif

Men vad är det för avdrag du menar, är det avdragen man gör i deklarationen? Jag drog av 56000kr i fjol i såna fall. Jag antar att flera fattiga pensionärer svalt ihjäl på grund av detta.

det heter jobbskatteAVDRAG - alltså är de som jobbar och tycker att liten skatt/ingen skatt är livet på en pinne, avdragsberoende.
precis som vilken annan beroende människa som helst så kan de kliva över lik för att få det de vill ha.
hajar du eller gör du dig bara?
det finns de som hört av sig till skattemyndigheterna och sagt att de inte vill ha de här avdragen - de vill att pengarna ska gå till något bra istället för ännu en platt tv att ställa mot väggen, skattemyndigheterna vet dock inte hur det ska gå till ...
Huggorm
CITAT (herkules @ 17-08-2011, 18:52) *
det heter jobbskatteAVDRAG - alltså är de som jobbar och tycker att liten skatt/ingen skatt är livet på en pinne, avdragsberoende.
precis som vilken annan beroende människa som helst så kan de kliva över lik för att få det de vill ha.
hajar du eller gör du dig bara?
det finns de som hört av sig till skattemyndigheterna och sagt att de inte vill ha de här avdragen - de vill att pengarna ska gå till något bra istället för ännu en platt tv att ställa mot väggen, skattemyndigheterna vet dock inte hur det ska gå till ...

Jaha, det avdraget. Det är också en favorit, liksom alla skatteavdrag.

Jag är nog inte en av dina avdragsberoende ändå. Jag är inte beredd att kliva över lik, om du nu inte hittar något extremfall. Någon halvdöd sjukling som bara klarar sig med hjälp av medicinsk utrustning för mångmiljonbelopp eller så. Sedan har jag inget emot att betala skatt, om det handlar om rimliga summor och jag vet att pengarna tas väl om hand och används till bra saker.

De där som hört av sig till skattemyndigheterna, jag tror inte det är många, skulle ju kunna skänka en slant till svältoffren på afrikas horn.
gnon49
Nedmontering av välfärden är standardsvaret när S inte vet vad dom ska säga. Så är ju inte fallet, välfärden ligger fast o trygg och folk betalar sin höga skatt utan att knorra. Stat o kommun har goda tider. När hände det sist. Kan en kommun inte upprätthålla servicen vad dom ålagts att göra, så är det bara att rösta bort kommunalpamparna. Efter decennier av förfall så får vi väl hoppas det vänder uppåt och blir bättre när det gäller vård,skola o omsorg. Får hoppas Juholt inte rådfrågar sin sambo om han till äventyrs skulle vinna valet. Att regeringen backade om jobbskatteavdraget var nog det sista S ville höra. Visst var det ett ekonomiskt rätt, men också ett schackdrag av regeringen misstänker jag. Bonden Juholt lever farligt på schackbrädet.
Vippan
Det var väldigt klokt av regeringen att inte införa ytterligare jobbskatteavdrag,att sätta Sverige i regeringskris skulle vara oansvarigt när det är en global finansiell kris i världen.
Anma
CITAT (gnon49 @ 17-08-2011, 20:48) *
Nedmontering av välfärden är standardsvaret när S inte vet vad dom ska säga. Så är ju inte fallet, välfärden ligger fast o trygg och folk betalar sin höga skatt utan att knorra. Stat o kommun har goda tider. När hände det sist. Kan en kommun inte upprätthålla servicen vad dom ålagts att göra, så är det bara att rösta bort kommunalpamparna. Efter decennier av förfall så får vi väl hoppas det vänder uppåt och blir bättre när det gäller vård,skola o omsorg. Får hoppas Juholt inte rådfrågar sin sambo om han till äventyrs skulle vinna valet. Att regeringen backade om jobbskatteavdraget var nog det sista S ville höra. Visst var det ett ekonomiskt rätt, men också ett schackdrag av regeringen misstänker jag. Bonden Juholt lever farligt på schackbrädet.

Du måste skämta med mig aprillo, "välfärden ligger fast o trygg"...
Cacki
CITAT (gnon49 @ 17-08-2011, 20:48) *

Nä nu...UTAN ATT KNORRA!!?? Tycker att det är ett jäkla gnällande, dessutom främst från dem som har de största marginalerna i sin ekonomi för det...
Huggorm
CITAT (Cacki @ 17-08-2011, 21:11) *
Nä nu...UTAN ATT KNORRA!!?? Tycker att det är ett jäkla gnällande, dessutom främst från dem som har de största marginalerna i sin ekonomi för det...

Naturligtvis, eftersom de som tjänar lite och därmed betalar lite vet att de får mer än sin andel av samhällsservice tillbaka. Desto mindre skatt man betalar, desto högre skatter vill man ha för alla andra.
merlin68
CITAT (Anma @ 17-08-2011, 21:09) *
Du måste skämta med mig aprillo, "välfärden ligger fast o trygg"...

Snart är ordet "välfärd" blott ett uttjänat förlegat uttryck från ordlistan. Ingen minns riktigt vad det betydde...Tack moderaterna mad.gif
Huggorm
CITAT (merlin68 @ 17-08-2011, 21:17) *
Snart är ordet "välfärd" blott ett uttjänat förlegat uttryck från ordlistan. Ingen minns riktigt vad det betydde...Tack moderaterna mad.gif

Vad betyder det då, kan du ge en kort definition?
herkules
CITAT (Huggorm @ 17-08-2011, 21:17) *
Naturligtvis, eftersom de som tjänar lite och därmed betalar lite vet att de får mer än sin andel av samhällsservice tillbaka. Desto mindre skatt man betalar, desto högre skatter vill man ha för alla andra.

du snackar skit, de som har minst pengar betalar MEST i skatt numera.
Huggorm
CITAT (herkules @ 17-08-2011, 21:21) *
du snackar skit, de som har minst pengar betalar MEST i skatt numera.

Det tror jag knappast, varken procentuellt eller i absoluta tal.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon