CITAT (oldwolfie @ 13-10-2004, 10:40)
ja men Posse klla in på sonens novell o skriv i den vetja han tar bort dumma inlägg från mobbare så där e de ingen ide att troll besvärar sej

:rolleyes: :rolleyes: bra va
den oändliga novellen Stort tack, Oldwolfie, för din vänliga inbjudan!

Och den markering jag tycker mig utläsa känns också värdefull.
Jag tycker att din sons åtgärder mot mobbande inlägg framstår som mycket kloka jämfört hur det hitintills gått till här på Odla där mobbaren framgångsrikt har lyckats "skjuta ner" hela trådar.
Detta verkar ha skett senast i måndags med Barsebäckstråden.
En tråd som ju huvusakligen utgjordes av en synnerligen seriös och välartad lång diskussion om kärnkraft och energiförsörjning, initierad av den gode tomas99.
Tomas99:s tråd om Barsebäck rönte bevisligen stort intresse, vid ett tillfälle observerade jag visst(?) att den visats mer än 1.000 (ettusen gånger).
Raderandet torde ha verkställts efter ett skandalöst men angående mobbaren mycket avslöjande inlägg kl 09:59
Att göra som någon av "personalen" här Odla plägar, att plötsligt radera hela trådar torde snarast uppmuntra mobbaren, som då säkerligen tolkar raderandet som ett välkommet stöd i att mobba bort vissa andra människor och åsikter från forumet.

Och de personer som ägnat avsevärd ansträngning och tid åt att seriöst diskutera i en tråd som sedan plötsligt raderas upplever säkerligen i många fall raderandet som en stor kränkning.
I mitt tycke borde stävjande av mobbning gå likadant till här på Odla som på andra forum - att en moderator, forumvärd e.dyl. på ett tidigt stadium öppet tillrättavisar den som uppför sig illa. Eventuellt kombinerat med ett raderande av just endast det eller de aktuella inläggen. Samt efter några icke hörsammade varningar resolut stänga av användaren.
Naturligtvis önskar jag att den organiserade mobbningen här på Odla omgående måtte upphöra! Ju fler som säger ifrån - ju snabbare lär det ske.
Jag vill också bedja tomas99 att fortsätta skriva här!