Tack för tips!
Alltså:
- mer bubbelplast
- inga problem att öppna för vattning
- lägre temperatur
- inget ljus (men tänk på att stockholm är mycket mörkare än Danmark!)
Korrekt?
Vatten hur ofta? En gång per månad?
Mitt vin står ännu i kruka, så jag tror den måste övervintras i huset.
/D
CITAT (Anja Danmark @ 21-08-2011, 21:52)

Jeg har overvintret planter i drivhuset i tre sæsoner nu og er blevet lidt klogere hver gang.
Jeg overvintrer ikke chili, men citrus, fuchsia, pelargonier, figen, rosmarin og et par andre ting. Min vin overvintres ikke frostfrit - den er plantet i drivhusjorden og har det helt fint med det.
Jeg holder kun 4-5 grader derude og bruger ikke tilskudslys. Det er ikke nødvendigt, når temperaturen er under 15-20 grader, da planterne går i hvile ved de lave temperaturer.
Jeg har også købt et overvintringshus hos Willab, og jeg har tænkt mig at beklæde det med to lag bobleplast mere - jo bedre det er pakket ind, jo billigere bliver det at holde temperaturen derinde. Det vil være rasende dyrt for dig at holde 10 grader uden mere isolering end overvintringshuset selv giver.
Den store udfordring vil være fugten, som er svær at styre. Jeg bruger en fläkt/varmeblæser derinde, som holder luften i bevægelse, men det er vigtigt at lufte ud, så snart der er lidt sol i drivhuset, så fugten kan blive blæst ud.
Du kan sagtens gå ind og vande - men husk, at planterne bruger uendeligt lidt vand, da de jo hviler.
Jeg har et trådløst termometer derude, og stationen bipper på mit kontor, hvis temperaturen bliver for lav. Jeg har købt en gasovn som backup, hvis der skulle opstå et elproblem.
Håber, at jeg har husket det hele...
mvh
Anja