Tack batski, omk, Azur, Motti, för era svar!
omk: Han brukar inte tvätta sig direkt efter det. Men efter/under annan form av gosning så tvättas det frekvent. Då kan man få både armar, händer och ben tvättade.
Jo, nog doftar vi nog som honom skulle jag tro. Att vi är bara HANS, det råder det ingen tvekan om.

Han tycker nog också att det är vi tre mot hela världen.
Azur: Hudcreme använder jag sällan och jag
tror inte schampoot är något speciellt. Min man använder ett annat sorts schampoo och han blir också genomnosad.
Men stångas, det gör vi, panna mot panna. Flera gånger om dan.
Vi håller på med honom väldigt mycket och vi står nog honom ganska nära. Han mådde så himla dåligt när vi äntligen fick in honom och han har ett stort behov av att få vara med och att gosa. Första månaderna bar jag omkring honom stor del av dagarna bara för att få honom att känna sig trygg och att han kunde lita på oss, att vi inte skulle slänga ut honom mitt i ingenting och helt utan mat. Jag såg nästan misshandlad ut på den tiden för mina armar var alldeles blodiga och såriga från hans kloande.
Med tanke på vad ni berättat så verkar det som att det är någon form av tillgivenhet, doftavkänning och ägandemärkning han håller på med. Den lilla sötnosen.
Det är härligt att vara ägd av en katt!