CITAT (*Stintan* @ 27-08-2011, 21:36)

Suck ja dom målar då verkligen fan på väggen.
Finns det något som säger att det fanns smittade rävar förra året eller året dessförinnan osv?
Varför äter du inte plomon från träden istället för fallfrukt? Kokar du plommonen så spelar det ju ingen roll. Och hur svårt kan det vara att låta bli att äta lingon direkt från busken, det är ju inte ens gott.
Jag skulle aldrig i livet avmaska min hund en gång i månaden om jag inte visste att hon hade mask och det går att kolla. Men jag skulle se till att hon inte äter en massa skit ute.
Jag skulle nog kolla upp närmare än att lita på en tidning om jag bodde i området.
Jag tycker det är jättegott med färska lingon och trist att jag inte kan äta det utan att fundera på om jag borde låta bli.
Plommonen rasar ner i snabb takt och eftersom jag inte använder socker så blir dom ganska sura när man kokar dom och det är pilligt att plocka ur kärnorna. Provade dock i morse och det blev ganska gott. Kanske nyttigare för mig som inte tål sött så bra.
Syftet med tråden var dock att få reda på hur andra hanterar det här. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag skall förhålla mig. Det borde dock vara lättare att skölja bort eventuella ägg från frukt än från lingon och blåbär.
Vår fallfrukt (äpplen) har jag ätit efter att jag sköljt dom noga.
Jag var ju tvungen att säga till grannen också att jag inte ville ha fallfrukten i år och hon hade inte alls tänkt på det där med dvärgbandmasken trots att de hade en räv där varje natt förra året. Hoppas jag inte skrämde upp henne i onödan. Hon hade fallfrukt från ett annat plommonträd i handen som hon hade tänkt äta av.