CITAT (Gossen Ruda @ 28-08-2011, 12:22)

Jag bara undrar vad Christa menar med tråden. Du tycks inte ta åt dig vad vi andra skriver om risker mm, det enda du tycks vara ute efter är att få dina egna katastrofhypokondriska farhågor bekräftade. Eller så vill du försöka skapa panik hos oss andra med dina egna äkta eller påhittade värsta scenarier. Jag är inte sån och jag förstår dig inte, därför kan jag inte diskutera saken.
Mitt ursprungliga syfte med tråden var att få veta om andra ändrat sitt beteende eftersom jag är osäker på hur jag skall agera själv. Jag känner mig väldigt villrådig. Innan smittan kom och när den precis upptäckts så fick man ett budskap men efter ett tag så fick man ett annat.
Läser man vad myndigheterna skrivit så är det inte riktigt samma innehåll som det som gått ut i pressen.
Diskussionen har inte blivit så nyanserad som jag hade önskat mig. Jag tycker också att jag kom med en positiv nyhet när jag berättade att barn med normal immunförsvar inte blir sjuka. Jag har träffat flera som varit bekymrade just när det gäller barn och t ex smultron.
Stintan har ju till stor del varit nyanserad. Hon skulle inte heller vilja äta fallfrukten hos bonden där man hittat två smittade rävar.
Det var ju bara hon som svarade på den frågan.