CITAT
härmed lämnar jag med stor sorg forumet, och säger som oldwolfie. jag går ut och ylar mot månen i stället.
Men Pejori! ...

Så sårad behöver du inte bli... Fly inte fältet, du fixar det här!
Stanna kvar är du snäll, jag ber dig...
Du har här skrivit ett mycket fint inlägg, där du förklarar dina känslor och hur det blivit som det blev.
Vill förresten förtydliga din signatur lite, det ska stå:
"
Det är tur att jag blev som jag blev, när jag nu inte blev som jag skulle"
Nu försöker jag inte tala om för dig, att du inte är som du skulle, utan att frasen i sig står för något som jag känner till:
Känslan av att "inte vara som man
borde", och rätten att vara den man ÄR! (oavsett känslor)
Att "känna något" är ju inte detsamma som att något
är.
Du har försökt att inte såra någon medvetet. Det är bra.
Nu har jag inte läst särskilt noga i de trådar som spårat ur, en del har jag inte läst alls, så jag kanske rör ihop ett och annat. Men jag förstår på vilket vis du ändå sårat Pejori... eftersom jag själv reagerat på en del av dina uttryckssätt.
Och du är en av dem som jag tycker mig se varit "mycket arg". Kanske mer sårad än arg, men försvar blir ofta till vrede.
Precis som du själv skriver Pejori, så är det här sant:
CITAT
ingen vet vem som sitter bakom ett tangentbord, och vilka erfarenheter dessa har. det finns uttryck och ämnen som är svåra att prata om, eller diskutera. det kan väcka känslor som man inte riktigt kan hantera utifrån dom erfarenheter man har med sig.
Precis så är det. Inte bara när det gäller dig, utan även dem som du (och även jag) blir så arg på.
Vi är alla människor, och vi har alla våra svaga sidor, och en del sidor som vi inte alls vet hur vi ska hantera.
Det är "så vi är", nu när vi nu inte blev som vi "skulle" ... För ... människor som "blivit som de skulle" ... finns det nog just inga av...
Och det är ingen större katastrof.
När vi får insikt i just det som du skrev Pejori, så är vi en mycket god bit på väg till att börja kunna förstå och hantera. Både oss själva och situationer och människor som vi har svårt för.
Hoppas innerligt att jag inte trampat dig på tårna pejori, med mina hopplöst närgånga ord.
Amaira har ofta mycket svårt för att inte lägga näsan i blöt

för hon är så nyfiken, och vill se vad som händer när hon gör det...
Stor varm kram!!! Och stanna kvar Pejori, du hör hemma här på forumet!!! Jag skulle sakna dig mycket om du försvann!!!
/amaira