Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nya avslöjanden av djurplågeriet på de svenska minkfarmerna, OBS! Inte särskilt trevliga bilder
          batski
          Inlägg 01-09-2011, 08:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

”Välskötta djur i god kondition”

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Motti
          Inlägg 01-09-2011, 23:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag är ju född 53 och har haft Minkfarmeri runt mig hela uppväxten ,grannar mors fästmän släkt grannar sysslingars mm. Måste säga att de bilder de visa på på TV om Minkar känner jag inte igen alls !med alla hemska skador stympade kroppsdela mm men tiderna har förändrats människor skaffa djur de inte har tid med eller ens angarera sig i.Lägg ner Minkfarmarna !jag hade en Blårävspäls som kostade 6 tusen den åkte på tippen när vi flyttade ut på landet ,och vem sjutton behöver päls i dag när vi har så himmla fina Anoraks och annat som värmer bättre.-Idag behöver vi inte bära päls för kylan det finns annat.Att sätta djur i minimala burar för vi ska se snygga ut är väldigt förlegat och gammalmodigt och djurplågeri.Men att släppa ut Minkar som Djurens vänner gör är ett större djurplågeri därför att dom minkarna är avlade och kan inte söka egen föda de svälter ihjäl eller ge sig på tamhöns och då biter de ihjäl alla hönsen inte bara en utan alla .Har träffat bybor som fått alla höns ihjälbitna av lössläppta Minkar och då kan man inte kalla sig för "Djurens vänner" thumbdown.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 12:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon