CITAT (*Stintan* @ 01-09-2011, 19:47)

Usch va trist. En del verkar inte ha några skruppler alls när det gäller pengar.
Så kan det bli, Stintan och jag beundrar dig att du orkade och ville ta hand om din mor.
Man tror inte så illa av sina egna syskon man vuxit upp med.
Inte är det roligt när mor är rädd för sin son och gömmer sig även att hon finns bakom låsta dörrar. Hoppas hon blir mer senil så hon inte hänger upp sig på detta, och så har det ju sakterliga blivit.
Mor gav sin tillåtelse till min yngsta syrra att sköta detta och efter knappa ett år, orkade hon inte mer för trycket av de andra syskonen blev för jobbig.
Jag är lättad och glad att jag agerade som sig bör i samråd med min yngsta syster, när vi yrkade om en förmyndare och mors lilla pension klarar ju hennes välbefinnande där hon nu bor. Broden bor i samma stad som mor, så det var ingen konst att lirka och lura mor.
Även 2 andra bor rätt så nära men de brydde sig inte om det, men hade skrivit på ansökan till förmyndare.
Man kan väl konstatera vad pengarna och ägodelarna kan vända syskon mot varandra och till en brytning, det gör mig ledsen, men får väl vänja mig vid detta.