Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bouganvilla, varför blommar den inte?
          Gröna mormor
          Inlägg 26-08-2011, 10:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 652
          Medlem nr: 54 122

Jag köpten en klängbouganvilla förra våren och den blommade fint. På hösten såg den lite för ranglig ut så jag klippte ner den rejält. I våras ställde jag ut den på ett varmt, skyddat, soligt läge och den har vuxit rejält, men där är inte tillstymmelse till blommor. Varför?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ugglemormor
          Inlägg 03-09-2011, 16:00
          Länk hit: #2

Gäster

När vi skulle byta till större ställning så bröts det av en lång och välgrenad del av den så det blidde ett hål på den, men jag vände den mot annat håll i växthuset och nu är den igenvuxen som ingenting hade hänt.
          Det kala nertill har blivit mindre kal, den skjuter nya skott där också där nere så nu ser man inte den kala biten.
          Min vill också upp till taket, men har inte släppt iväg den, men den söker sig till amplar och andra ställen, så jag måste snarast ta ut den och skaffa ordentliga stöd åt den.
          Men va taggig den är!!!! ranting.gif ingen närkontakt med den inte.......

Men den stäcker ju sig åt alla håll, så jag har inte än kommit på hur ställningen bör se ut. Även att de hängande och blommande grenar är så fina just nu, men ska se till nästa sommar om jag gallrar i den.
          Men den är så vacker som den är trots sina långa taggar. ---- flirting.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 03:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon