CITAT
Hur tror ni egentligen att tomas99 känner det nu?
Hur känner DU dig just nu Posse?
Jag känner mig övertygad om, att inte heller DU förstår på vilket vis du själv kränker och drar in många forumister som aldrig gjort något ont.
Gör du?
Vet du om på vilket vis du kränkt och sårat och gjort ledsen: Oldwolfie t.ex. vars tråd du kapat och gjort om till något annat långt bortanför vad hon själv önskar och önskade.
Med vilken rätt gör du så?
Vilken är din ursäkt för att bära dig åt på det viset? Jag menar, på vilket vis ursäktar du dig själv?
För jag är övertygad om att du inte kan förstå på vilket vis det blir så fel i det även DU gör.
Du försvarar "ett oskyldigt offer" ... är det din "ursäkt"?
Du står upp "för svagare människor och för dina moraliska värderingar"
Är det din ursäkt?
Det är de ursäkter som jag TROR att du har. De jag kan komma på.
Tydligt är att du är mycket upprörd.
Har du någon gång funderat på, vad det ÄR som gör människor till "mobbare"?
Mycket enkelt förklarat, (MYCKET; för det hela är mycket mer komplext än så, och jag vill inte göra anspråk på att förstå "alla sanningar") vill jag säga det såhär:
En bödel är ett offer, och ett offer är en bödel.
Ett sätt att bli mobbare, är helt enkelt att man blir så uppfylld av sin egen upprördhet och rättfärdighet, att man inte ser vad man träffar när man slår blint.
Botemedlet mot mobbning, är självinsikt.
För ofta ofta ofta, är det någonting som man försvarar "hos sig själv", någonting som man tidigare i livet blivit kränkt av, och som skapar upprörda känslor, ibland till och med försvarsbeteenden, som inte är relevanta i nuet.
När man blir mycket mycket arg på någon, är man allra oftast inte medveten om "hela sanningen", man stirrar sig blind på en liten del bara.
Fundera lite på det här Posse... Och var lite mera rädd om
oskyldiga människor omkring dig.
Ändamålet helgar inte alltid medlen.
Skulle inte även DU vilja ha en vänligare ton här på forumet?
Då kan jag bara komma med ännu en sanning ... Man kan inte förändra andra människor, man har bara makten att förändra sig själv.
Och
då händer det lustiga, att även ens omgivning "förändras". Och gör den inte det, så finns alltid valet kvar att byta omgivning.
Det finns många olika sätt att skydda sig själv.
Jag menar inte att kränka dig Posse, jag försöker bara prata med dig, utifrån mina egna erfarenheter.
Amaira är idag en ganska snäll dam

- men hon har inte alltid varit... (fast hon inte tidigare förrstod på vilket vis hon inte var det)
Stor kram även till dig Posse.

/amaira
Jag tycker att ditt inlägg visar att du (också?) fullständigt struntar i hur illa behandlad
blivit - och ännu blir. Istället uppmålar du märkligt nog
(!) som den misshandlade. Och detta dessutom av
Hennes inställning tycker jag f.ö. framgick i hennes andra inlägg i denna tråd: