Jag fick mina första hål i öronen när jag hade konfirmerats, det liksom hörde till då....
Dottern fick sina vid 12 års ålder, hade velat innan men kunde inte pga. det hon gjorde då (jobbade med), så när allt var färdigt fick hon sina första. Även att maken var negativ till flera hår i åronen, så jag hade ju det och hon fick sina 3 till.
Att piersa naveln, tungan och andra ställen där det synns så nekade vi henne det, men på sin myndighetsdag gjorde hon de och vad gör man då? Jag tog det lugnt, men efter några år skulle hon söka arbete som motsvarade hennes kvalifikationer, då sa far ifrån sig att hon kommer inte få arbetet om hon kommer med sina ansiktpiersingar? Hon tog bort dem och fick jobbet. När min make anställde folk, så alla piersade åkte ut, endast dem som var snyggt klädd och normalt verbal, beroende till vilken avdelning man sökte folk. Han anställde mycket folk och hade en blick för det.
Inte skulle jag ta hål på en baby, inte innan tösen skulle komma med sin förälder, så att man visste att allt var ok.
|