CITAT (ingrids @ 07-09-2011, 11:53)

Stintan - blev lite förbryllad över ditt inlägg och hur det relaterar till det jag skrev. Jag gör därför ett förtydligande som möjligen är helt överflödigt. En informell ledarroll är vanligen inte sanktionerad officiellt utan växer fram av att få stöd och medhåll av andra, vilket för mig betyder att han/hon är sanktionerad av en grupp. Den som vill hävda sig och sin åsikt men inte får stöd av andra kan inte räknas som en informell ledare utan, som du skrev, upplevs som irriterande. Om inte alla är överens om vilka de inficiella ledarna är kan irritationen förstås riktas mot det andra uppfattar som en informell ledare men man själv inte gör. Jag har en känsla av att jag denna gång överlappar Aqvakul ...
Kanske för att jag tycker att det inte finns någon annan informell ledarroll på forumet än några få självpåtagna ickesanktionerade. Någon kan ibland sticka upp i ett försök och få visst medhåll i efterhand men det brukar vara tillfälligheter och ingen bestående ledarroll. Det gör inte forumet hierarktiskt i mina ögon.